Babam kendi gençliğini bana çok anlatmıştır. 1970leri. Belki o çok abarttı, belki ben fazla özlem duydum. Benim doğup büyüdüğüm mahalle, babamın çocukluğunun, gençliğinin geçtiği mahalledir. İlk çocukluk arkadaşlarımının yarısının babası benim babamın arkadaşıydı. O nedenle 1970'leri benim için önemli hissederim. Biz yoktuk belki ama o günlerin eseriyiz.
Ve babamın 1970'lere dair anlattığı parçalardan biridir Canım Kardeşim filmi.
Ve babamın 1970'lere dair anlattığı parçalardan biridir Canım Kardeşim filmi.
70'ler, 2000'lerin babasıdır. Sporu da, sineması da, müziği de. Canım Kardeşim, bu zamanın filmlerinin babasıdır. Vizontele'den, Tabutta Röveşata'ya, Babam ve Oğlum'dan Komiser Şekspir'e...
Mesele ağlamak-ağlatmak değil. O basite kaçmaktır, onu son dönemde yapan sinemacı çok var. Fakat bu film, 1970'lerin aynasıdır. Mesela bugün yapılan, ağlatan bir çok film bundan 30 sene sonra izlendiğinde, işte 2000'ler böyleymiş dedirtmeyecek.
Bir tarafta kuru fasulye yiyenler, diğer tarafta Hilton'da lezzet testleri. Bir tarafta kan emenler, diğer tarafta kan satanlar. At yarışını kovalayanlar, pavyona takılanlar, çıplak ayak koşanlar...
Bir tarafta kuru fasulye yiyenler, diğer tarafta Hilton'da lezzet testleri. Bir tarafta kan emenler, diğer tarafta kan satanlar. At yarışını kovalayanlar, pavyona takılanlar, çıplak ayak koşanlar...
Canım Kardeşim'i geçen gün yine izledik. Svetlin sağolsun, haber verdi.
Kemal Sunal'ın, Adile Naşit'in yan rollerde olduğu, bir aşk hikayesi barındırmayan muazzam bir film. Bugün izle, 1973 yılının İstanbul'unu çöz. En sonunda da ağla. Türk sinemasının salonlarda en az izlenen filmlerinden biriymiş. Ertem Eğilmez bu filmi yapmış ve maddi açıdan sıkıntıya düşmüş. Hakettiği değeri bulamayan filmin, hakettiği değeri bulamayan da müziği vardır. Cahit Oben, adamı son sahneyi bekletmeden ağlatır.
Şahsi kanaatim bu filmi bu kadar dramatik yapan, Kahraman'ın ölmesi değil, abilerinin; onu yaşatamadığı için üzülmesidir. Kahraman'dan çok televizyonu eve getiren abilere daha çok üzülüyoruz. Belki de bizim mallığımız, ama insan ucundan da olsa az biraz abi olunca daha iyi anlıyor Tarık Akan ile Halit Akçatepe'yi.
Tarık Akan'ın bu filmdeki performansıyla, Tom Cruise'un Rain Man'deki halleri de birbirine benzer zaten Tarık Akan bizim için Tom Cruise'dan daha yakışıklı, daha janti bir abimizdir.
Bu arada Kahraman, Samet'e 5 basar.
çamurlu ayakkabı, yağmurda cenaze, güzel bir çocuk ismi, biraz da annesizliğin ve parasızlığın ne demek olduğunun hikayesi. Gizli gizli ağlamaya sebep olan film.
YanıtlaSil