Salı, Mart 1

Takım: Mahalle Aşkına



Bundan dört ay önce; hayatımda ilk defa bir filmin galasına gittim. Bu filmin futbol temalı olması çok şaşırtmadı. Hem fragmanıyla hem afişiyle hem de ismiyle bir futbol filmi gibi duruyor. Ama filmin belki de asıl dikkat çekmek istediği yer kentsel dönüşüm mevzusu. Bu da benim gibi kentsel dönüşümden muzdarip olan İstanbullu için ekstra artı oldu. Her ne kadar film bu ciddi konuyu yeterli düzeyde doyuracak kadar ‘sıkı’ anlatmadı ama olsun.

Filmin yönetmeni Emre Şahin, senaryoya da el atıyor ama o konuda yalnız değil. İnan Temelkuran, filmin senaryosunda yer alıyor ve Emre Şahin’e destek veriyor. Temelkuran, daha önce Bornova Bornova ile iyi bir işe imza atmıştı. (2009 – Altın Portakal). Emre Şahin de Los Angeles de yetişen Emmy ödülü kazanmış biri. Bu potansiyele rağmen filmin bazı zorluklar yaşadığını görüyoruz. Müzik tercihleri filmin notunu düşürüyor. Müziklerin kullanımı bazen rahatsız edici boyuta ulaşıyor. Özellikle futbol sahneleri mini bir klibe dönüyor. Futbol sahneleri de olabilecek en kötü şekilde önümüze geliyor.

Sinemada teknik yetersizlikler aşıldı. Artık uzay filmleri yapan teknolojiler mevcut. Ama iş futbola gelince sıkıntılar aynen devam ediyor. Oyuncuların futbola uzak olması önemli bir etken oluyor. O nedenle bu filmde Pascal Nouma’nın olması büyük bir katkı. Öyküye sonradan dahil olan Puma karakterini canlandıran Nouma, oyunculuk kısmında da çok büyük sıkıntılar yaşamıyor. Futbolu bıraktıktan sonra Türkiye’nin popüler kültür sahnesinden düşmeyen; yarışmalar, programlar ve reklamlarla adından söz ettiren Nouma, belki de seneler sonra ilk defa olumlu bir referansla karşımızda yer alıyor. 

Takım: Mahalle Aşkına; genel anlamda eksikler barındırsa da Türkiye sinemasını son dönemde esir alan üçüncü sınıf komedi filmlerinin yanında izlenebilecek bir film olarak duruyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder