Çarşamba, Haziran 2

Brezilya Niye Kazanır


5 Yıldız: Yıldızlar topluluğu Brezilya'nın en korkutucu yıldızları formasında bulunuyor. Her kazanılan Dünya Kupası için konulmuş yıldızlar. Tam 5 adet. Ve bu 5 yıldızın 2 tanesini , hayatında 4 dünya kupası izlemiş ben bile canlı canlı gördüm. Yani her dönemde "kazanan" olmayı becerebilmiş bir takım var karşımızda. 1950lerde kupa kazanmış, 1960larda kupa kazanmış, 1970lerde kupa kazanmış, 1980de kazanamamış ama gönülleri fethetmiş, 90larda yine kazanmış... Bu takımın geleneklerinde kazanmak var, dünyanın zirvesınde olmak var. Bir Türk özdeyişiyle dersek: "Brezilya Brezilya gibi oynarsa...."

Dunga: Dunga'nın nasıl bir hoca olduğu önemli değil. Önemli olan Dunga'nın Dünya Kupası'nın nasıl kazanıldığını biliyor olması. İyi futbolcular iyi teknik direktör olacak diye birşey yok. Ama Dünya Kupası'nda ne yapılması gerektiğini de her teknik direktör bilemez, o biliyor.

Sağlam Kale: Brezilya'nın gelmiş geçmiş en iyi kalecisi için Tafferel diyorlar. Taffarel'i severdik ama itiraf etmek lazım çok üst düzey bir kaleci değildi. Marcos, Cafu gibi isimleri gördükten sonra Taffarel tabi ki baştacı edilir. Fakat Cesar, Taffarel'i unutturdu. Brezilya ilk defa maç kazandıran kaleciye sahip.

Sorunsuz Yıldızlar: Alkolik Adriano, göbekli Ronaldo, alemci Ronaldinho kadroda yok. Dani Alves'den Luis Fabiano'ya, Elano'dan Kaka'ya, bütün futbolcuların bir özelliği var (Belki Robinho hariç). Hepsi disiplinli futbolcular. Sorun çıkartmazlar, futbola konsantre olabilecek tipteler. Ve kazanmaya da açlar.

En İyi Bekler: Dünyanın en iyi iki beki bu takımda. Dani Alves ve Maicon kendi takımlarında sağ bek oynuyorlar. Burada Dunga'nın tercihi önemli. Dani'yi Barcelana'da oynadığı gibi önde oynatıp arkasına Maicon'u mu koyacak, yoksa Maicon'u sola mı çekecek. Hayatımda gördüğüm en acayip futbolcu Maicon'un solda da başarıyla oynayacağına inanıyorum. Ben olsam ikisini oynatırdım. Bakalım Dunga ne yapacak? Umarım Maicon'u kesmez. Roberto Carlos-Cafu ikilisi 2010'da isim değiştirmiş şekilde yer alsın.

2006 Başarısızlığı: 1994-1998-2002. 3 turnuvada üst üste final oynayan takımın 2006'da çeyrek finalde elenmesi kabul edilemez. 1 turnuvalık ara yeter.

Dunga Stili: Brezilya milli takımı, bize çocukken büyük bir futbol efsanesi olarak anlatıldı. Sonra büyüdük ve karşımızda 1994 yılının sıkıcı takımını bulduk. Sırf bu nedenle Brezilya'ya sempatim azdır. "Bu mu bize anlatılan takım" diyerek kendimi kandırılmış hissetmiştim. 1994'ü izlerken. Sonradan Zico'yu, Pele'yi, eski maçları izledik de büyüklere biraz hak vermeye başladık. Fakat burası da enteresan. 1982 Brezilya takımı çok güzel, çok romantik ama gerçek futbolda yeri yoktu. Brezilyalı futbolcuların "teknik ama koşmuyor" yapısı beni yine rahatsız etmişti (Birşeyi de beğen lan). Ama bu takım hem teknik hem koşuyor. Tıpkı 1994'ta kaptan olan Dunga gibi. Basit oynuyor, sert oynuyor. Kaka bile çatır çatır defanslara gelip top çıkartıyor (bknz. elemelerdeki Arjantin maçı). Her Türk'ün kendi takımında görmek isteyeceği tabirle; Avrupalı Brezilyalı."

Luis Fabiano: Dünyanın en iyi forveti değil. Torres değil, Villa değil, Rooney değil, Drogba değil, Zlatan değil. Ama şu var, adam atıyor. Ona gelen iki toptan biri gol oluyor. Arkasında Kaka, Elano ve Robinho olacaksa da illa o top gelecek. Gol kralı bile olabilir.

5 yorum:

lancey dedi ki...

Brezilya taraftarı olarak insanlara Brezilya final oynar diyorum.Genelde Brezilya eskisi gibi değil gibi cevaplar veriyorlar.Onlara da bu tarz cevaplar veriyorum ama beni pek iyi anlamıyorlar,bu yazı bu sorunu giderebilir :) elinize sağlık.

padawan dedi ki...

kalede cafu yerine dida olacak galiba :)

kutay dedi ki...

hakikaten oraya niye cafu yazdım..? evet doğrusu dida olacak...)

MaSSaRo dedi ki...

yazının aksine bende turnuvanın sürprizi olarak brezilyanın gruptan çıkamayacağı düşüncesi var :)

ummagumma dedi ki...

Tafo reise ayıp etmişsin!cCc ÜŞÜYORUZ TAFO REİS cCc.......