Salı, Haziran 8

Genç Türk Futbolcu


"Sekiz yabancı futbolcunun fazla olduğu görüşündeyim ama şu anki sayıya da razıyım. Yeter ki daha fazla artmasın. Eğer sayı artarsa Türk futbolu için çok kötü olur. Büyük takımlarda hep yabancı futbolcular oynar, Türk futbolcuları zor görev alır. Bir de şu gerçek var ki, yabancı oyuncular çok profesyonel oluyor. Bizde de Ivesa ve Nadareviç var örneğin. Her gün sabah saat 08.00'de kalkıyorlar. Takımın kahvaltısı saat 10.00'da ise daha önce kahvaltı etmek için hocadan izin alıyorlar. Ardından yürüyüş yapıyor ve takımın kahvaltısında arkadaşlarını yalnız bırakmıyorlar. İdman olan her günde 2-3 saat fitness salonunda çalışma yapıyorlar. Ivesa ile oda arkadaşlığı yaptığım için biliyorum. Örneğin, antrenmanlardan iki saat önce yoga yapıyor, idman bitiyor, odaya geliyor, bir saat daha yapıyor. Kendilerine çok iyi bakıyorlar. Türk oyuncularımız maalesef kendilerine onlar kadar özenli davranmıyor. Onlardan profesyonellik anlamında öğreneceğimiz çok şey var. Ben de onları örnek alıyorum. Kendime "Onlar 30 yaşında, sense 19. Onlardan daha fazla çalışmalısın" diyorum."

Bu sözler Eskişehirspor'un genç orta sahası Alper Potuk'a ait. Olay şu, yabancı sayısı konusunda herkes bir ezber cümleye takılmış; "Türk oyuncular zor görev alır." diyorlar. Ama Türk oyuncular yabancı futbolcuların sporcu yaşantılarına, mental özelliklerine sahip değil. Tartışma uzar gider, kısa kesiyorum: Yabancı futbolcu sayısı hakkındaki görüşlerim Türk futbolcusunun düşünce yapısına göre değişir. Şu anda "artmalı" diyorum. Üstelik 6+2+2 gibi matematik yapark değil, daha kesin sayılarla.

Hiç yorum yok: