Eastwood'un diğer çok bilinen Western filmlerinin gölgesinde kalan bir yapım. Onların gölgesinde kalması da normal; zira onlar gibi kusursuz değil. Fakat yine de izlenmeyi hak ediyor.
Cooper isimli karakterimiz (Eastwood) haksız bir saldırıya uğrar ama ölümden son anda kurtulur. Bu kurtuluş, bir intikam çabasının başlamasına neden olur. 1968 yapımı film adalet, hukuk, linç, idam gibi kavramlara çok fazla girer çıkar. Filmin idam karşıtı bir mesajı olduğunu söyleyebiliriz. Yani yine çözemediğimiz bir Eastwood hamlesidir. Zira onun yapım şirketinin ilk filmidir. Yani senaryoda veya yönetmen koltuğunda yeri olmasa da filmin bir noktasına etkisi vardır ve 'muhalif' bir tavırdan bahsetmek mümkün olabilir.
Bu tip Western'ler önemlidir; zira ABD toplumunun kaygılarına ve çelişkilerine ışık tutar. Kızılderili düşmanların yer almadığı filmlerdir. Bu da kahramanca inşa edilen bir ulus anlatısından öte; çarpık zemine kurulmuş bir devlet eleştirisi olarak bile görülebilir.
Bu tip Western'ler önemlidir; zira ABD toplumunun kaygılarına ve çelişkilerine ışık tutar. Kızılderili düşmanların yer almadığı filmlerdir. Bu da kahramanca inşa edilen bir ulus anlatısından öte; çarpık zemine kurulmuş bir devlet eleştirisi olarak bile görülebilir.
Neyse; bunlar gereksiz mevzular. Aradan 50 sene geçmiş. Onlarca film çekilmiş. Bu film de çok fazla aradan sıyrılamamış. Fazla anlam yüklemek, filmden alınan zevki öldürebilir. Sonuç olarak Eastwood tüm karizmasıyla arz-ı endam eder. Müzikler çok iyidir. Senaryo da bir noktaya kadar çok iyi gider ama filmin sonundaki 'Aşk hikayesi' bağlaması tüm tadı kaçırır. Bu da Spagettiler ile Hollywood'un farkıdır herhalde.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder