Pazartesi, Aralık 27

Susalım


Dün bir olay yaşandı. Savunulacak tarafı yok. Ama bu kadar da çok konuşulacak mı?

Dün bir olay yaşandı. Bu olayın yaşanma nedeni, dün sahada yaşananlar değil; daha önce yaşanan olayların uzun uzun konuşulmasıdır. Yoksa değil midir?

Kan davası nasıl ilerler, nasıl gelişir,nasıl sıçrar,büyür bilinir mi? Ve bu kadar kirlenenden sonra en sonunda 17 yaş altındaki çocuklara uzanmaz mı, bilinmez mi?

Olyalar hakkında bir yazı değil. Sanıyorum ki birkaç aklı evvel dışında dünkü olayları farklı yorumlayan çıkmayacaktır zaten. Olay medyada ses buldu, emniyet, hukuk, kulüpler falan filan bu olayın peşinde olacaktır. Bundan sonra daha ne yapılır ki?

"Bundan sonra böyle olaylar olmasın diye konuşalım" diye konuşmaya başlayanlar, bundan sonra böyle olayların yinelenmesini sağlıyorlar. Gerçekten farkında değiller mı, yoksa bilerek mi böyle yapıyorlar hiç emin değilim.

Yine söz döndü dolaştı, sporda şiddet yasasına geldi. Ne tesadüf. U-17 maçında 3-5 kişi kavga çıkarıyor, o kişilerin ne ceza alacağını bilmiyoruz, emin olamıyoruz ama hala sporda şiddet yasası. Yine cezayı ben, sen, biz, siz alacak. Başkası değil.

Hiç belli olmaz belki bakarsın "bu insanlar olay çıkarıyor, bilet fiyatları artsın olay çıkmasın" diyenler yine türer. Hatta belki "PAF maçları bedava, it-kopuk artık oraya gidiyor, olay çıkartıyor" derler ve altyapı maçlarının ücretlenmesini isterler. Öğrenciler, işçiler, az kazananlar maçlara gelmesin isterler, sanki kendilerinin altyapı maçlarına gitmeme nedeni onlarmış gibi. Onlar olmasa dolu tribünlere oynanacakmış gibi.

Fuat Akdağ demiş ki (ben duymadım); olay çıkacağı belli davullarla pankartlarla gelmişler. Neyle gelinecekti, Lafonten ve Jules Verne kitaplarıyla mı? Veya davul adam mı öldürüyor, pankart internetten satılan silahtan daha mı olay çıkarmaya müsait.

Lech Poznan U-11 maçında şov yapınca el üstünde tutulur, taraftar burada pankart-davulla gittiği zaman "olay çıkaracağı belli" denir. Çok güzel.

İşin taraftar boyutu var bir de. Bu işten kimler nemalanıyor anlamıyorum. Bir taraftan "barış var, barış sağladık, gençler kan akmadan maç izlesin diye" diyenler var. Tamam artık kimse kimseyi stad önlerinde gece yarılarında bıçaklamıyor ama Fenerbahçe atkısı gören tahrik oluyor, Galatasaray forması gören kendinden geçiyor. Eskisinden daha tehlikeli, kimin ne olduğu, ne yapacağı belli değil.

Dünkü olaylarda mesela; forumları okuyunca fark ettim; Galatasaraylılar Fenerbahçeliler'den daha çok üzülüyor. Hem kulübun adı kötü bir olaya karıştığı için hem de 17 yaşındaki çocuklara saldırılması başlı başına üzücü olduğu için. Fakat kanı kaynayan Fenerbahçeliler içten içe daha bir rahatlar. Artık her şeyi yapabiliriz, bundan daha kötüsünü yapmayız, o zaman stad önünde forma araması yapabiliriz, sokakta kızlara saldırabilirz, caddede araba camlarını kırabiliriz, 1998'deki gibi GS bayrağı sallandıran eve silah sıkabiliriz. Bilinç altı bu.

Nedir bu olayın sonu veya niye böyle oldu; bunlar sorun değil. Nasıl çözüleceği bile belliyken, niye hala bu olayları konuşmak ve çözmemek daha çok işinize geliyor? Basının da, tribün gruplarının da, kulüplerinin de işine geliyor. Ama niye abi, hala çözemiyorum? Neden benim maç izlememi, davulla-pankartla maça gitmemi istemiyorlar anlamıyorum. Nasıl oluyor da 16 yaşında çocuklara atarlanınca mutlu oluyor, nasıl oluyor da dayak yiyen çocukları görünce mutlu oluyorlar?

İşte o yüzden susun. Gaza gelmeyin. Dün 1 saat forumlara girdim, biraz televizyona baktım, bugün sabah gazeteleri okudum ve ben bile gaza geldim. MSN'de Fenerbahçeli bir arkadaşımla tartışır oldum. Niye abi, bize ne? 3-5 kişi bir bok yemiş alsınlar cezasını. Neden Fenerbahçeli, 3-5 kişi yüzünden tüm Galatasaray camiasına ve Galatasaraylılara saldırır ki? Neden bir Galatasaraylı kendisinin tanımadığı insanların çıkardığı olayı hafiletmeye, suçu ört-bas etmeye çalışır ki? Yapanlar belliyken ben niye kasıyorum. Suç benim değil, suç benim sevdiğim takımın değil. Neden biz uğraşıyoruz?

Susun abi işte. Konuşmayın. Ama unutmayın da. Olay çıkaranların takipçisi olun. Karaborsa yapanları takip edin. Sahaya yabancı madde atanı, topçuya saldıranı. Ceza alıyorlar mı takip edin ama konuşmayın, savunmayın, tartışmayın. Bakalım onlar ceza alıyor mu, yoksa sapın bir ucu bizi mi buluyor? Sapın bir ucunun bize değimesi çoğunluğun daha çok mu hoşuna gidiyor? Susup, bekliyorum ben.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

susmayı öner-fenere salla-iki üç tane basmakalıp kullan-kendini ayırmaya çalış-susmayı öner, böyle bir yazı işte.
elimize ne geçiyor bu yazıyı okuyunca, biz saldırınca susacaksınız.

Manchu dedi ki...

Davullarla ve pankartlarla gelmisler :) Gelmişler. Vallahi billahi gelmişler. Hem davulle hem pankartla gelmişler.

Adsız dedi ki...

siz hangi forumları okumuşsunuz gayet naif insanlarmış,
ben "az bile etmişler", "büyüklerine de sıra gelecek", "aslantepelilerin eline sağlık", "yıldız teknik ua böyledir şöyledir", "ne olsun geçmiş dileyelim bari :) :)", "davullarla pankartlarla gelmişler :)" diye o kadar yorum okudum.

Aykut Sevim dedi ki...

adsız; sen bi yazıyı sadece eline bir şey geçmesi okuyacak kadar bencil ve cahil bi adamsın. önce adını, cismini yaz ondan sonra gel bakalım saldır götüne güveniyorsan.
Be hey zavallı insan, hepsini geçtim de şimdi nereden çıkardın bu yazıda "fenere salla" kanısını. Hiç mi beyin yok sende ya da Sahiden okudun mu yazıyı ?


Kötüyse kötü, caniyse cani isteyen istediğini düşünsün.Bu da benim düşüncem ; 15-75 hiç farketmez hepiniz aynısınız .Eğer yapılmışsa mutlaka bir nedeni vardır (ki var bizzat orada olan adamdan dinledim) yapanın ellerine, uçan tekmesine sağlık.

Adsız dedi ki...

ne kadar seviyesiz bir tartışma olmuş