Cuma, Ağustos 2

Doğru Transfer Yanlış Takım


Bu yaz birçok dikkat çekici transfer yapıldı. Fakat benim en çok merak ettiğim Enzo Crivelli oldu. Fransız oyuncuyu geçen sezon Caen formasıyla sıkça izlemiştim. Fiziğiyle dikkat çekmemesi mümkün değil zaten. Kocaman bir adam. Bir o kadar da beceriksiz. Yermek için söylemiyorum. Tam tersine benim izlemeyi en sevdiğim hücum oyuncusu tiplemelerindendir. Çok güçlü ve çok sakar. Sezon boyunca 10 gol atamayacak tiplerden. Fakat sahaya her şeyini koyacak. Mücadeleden vazgeçmeyecek. Hiç durmadan didinecek. Sadece golü atarken zorlanacak.

Zaten Crivelli'nin gol sayıları ortada. 2015-16'da Bordeux formasıyla üç gol, 2016-17'de Bastia formasıyla 10 gol (en verimli sezonu), 2017-18'de Angers ve Caen ile üç gol, geçen sezon altı gol... 

Her izlediğimde de "Tam Süper Lig topçusu" dedim. Dört büyükler için yetersiz kalabilirdi, zira son vuruş beceriksizliğine tahammül edebilecek bir tribün bu ülkede yok. Fakat Anadolu'da rakibi bozma maksatlı takımlarda iş yapabilirdi. O ise tam ikisinin arasına geldi; Başakşehir'e...

Başakşehir büyük takım gibi zirveyi hedefliyor. Diğer yandan taraftar baskısı yok. Oynadığı oyun da çok baskılı değil. En azından geçen sezon öyleydi. O nedenle Crivelli'den nasıl faydalanacaklarını merak ediyorum. Abdullah Avcı kalsaydı, belki onu transfer etmezdi bile. Zira geçen sezon dört tane santrforunu kenarda tutup Robinho'yu en öne atmıştı. Crivelli ona fazlasıyla 'sert' gelirdi. Okan Buruk'un ise ne oynatacağını henüz kestiremiyorum. Rizespor'daki gibi bir hızlı hücum taktiği için Crivelli ağır kalır. Bir Muriç yaratır mı? Bilemiyorum.

Gerçekten merak ediyorum. Heveslendim. Başlık biraz aldatmacalı. Sorularımın hiçbir cevabı yok. Yanlış takım diyemem. "Bu transfer tutar" veya "tutmaz" tahminlerimi yapamam. Sadece onun için en uygun takım Başakşehir değildi. Yine de stoperlerle boğuşan, ayağından top almanın imkansız olduğu bir santrforu izlemek güzel olacak.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Kış Güneşi