Cuma, Haziran 8

Home Movie


Yönetmen Chris Smith, insanların yaşadığı ilginç evlere gidip bunları bir belgesel haline getiriyor. Bunu neden yapmış anlayamadım. Veya bu kadar mı sıkıcı yapılırdı onu da bilemedim. Bu arada ev dedim ama bildiğimiz evler değil. Bu açıdan bazılarının ilgisini çekebilir. Mesela mimarların. Ben sosyologların da ilgisini çeker sandım ama Allah affetsin, uyumamak için zor dayandım.

Chicago'da otomatik cihazlarla donatılmış bir ev, Hawaii ormanlarında bir ağaç ev, Louisiana'da bir yüzen ev, Kansas'ta terkedilmiş bir füze deposu.... Elimizdekiler ve belgesel boyunca gördüklerimiz bunlar ve burada yaşayan insanlar.

Muhakkak felsefi bir anlamı vardı. Bireyin yaşam alanını neye ve nasıl çevireceğini, toplumdan bunu nasıl ayırabileceğini düşünmeye başlıyorsunuz. Fakat bu kadar mı sıkıcı olurdu gerçekten... Neyse geldi, geçti...

Hiç yorum yok: