Perşembe, Haziran 22

Futbolun Şifreleri

Simon Kuper'i biliyorsunuzdur. Bir de yanına rakamlarda uzmanlaşmış Stefan Szymanski eklenince bu kitap ortaya çıkmış. Bizim blogu takip eden biri, kesinlikle kitabın ismini duymuştur. Duymamışsa zaten yanlış yerde geziyordur. 

Kuper, buralarda popüler bir şahsiyet. Çıkardığı her kitap ve yazdığı çoğu makale burada ilgi yaratıyor. Kuper - Szymanski ikilisinin denk gelmeleri ve kitap projesine karar vermeleri de İstanbul'da gerçekleşince kitaba sempati duymak için ekstra bir neden ortaya çıkıyor.

Kitap fena değil. Hangi kısımların Kuper'e ait olduğunu, hangi kısımların Szymanski'nin hesaplarından çıktığını az çok anlıyoruz. İşin açıkçası Kuper'e ait olduğunu tahmin ettiğimiz kısımları mest ederken, işin matematik ve rakamlar kısmı biraz boğuyor. Fakat teorilerin rakamlarla desteklenmesi gerekiyor; buna itirazımız yok.Yine de bu kadar somut verilere dayanmaya çalışmasına rağmen bazı konularda rakamlara itirazım oldu. Futbolun içine rakamların girmesine tamamen karşı değilim fakat rakamların bir bilinmezliği çözeceğine de inanmıyorum. Futbol öyle bir oyun değil. Rakamları istediğiniz gibi okuyabilirsiniz ama bu sahada size doğru yolu göstermeyebilir. Buna rağmen kafa açıcı bir kitap olduğu gerçeğini de ıskalayamayız.

Yine de ele alınan birkaç konu gerçekten dikkat çekici. Okunması tavsiye edilir. Zaman kaybı olmaz.  

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben de tam tersi Szymanski'nin bölümleri beğendim. Çıkarımlarına ve bakış açısına katılmasam da görüşlerini bu kadar iyi destekleyerek savunabilen herhangi bir yazar ve hatta akademisyen yok sporda. Rakamlarla anlatmadığın sürece romantik bir yapıttan ileri gidemiyor ve kahve muhabbetinin ağdalısı oluyor yazılanlar. Sevebilirsiniz, ben de zaman zaman okumayı seviyorum o tarz yazıları ama çözüme, ilerlemeye pek bir katkısı olmuyor. İlerlemek için szymanski, goddar vb. keyif için kuper, galeano vb. iyi gider sanki.

kutay dedi ki...

Belki sıkıntı geçişlerdedir. Kuper ile başlıyor sonra Szymanski ile destekleniyor. Ben tam o an da "Yahu şimdi nereden çıktı, ne güzel okuyorduk" moduna giriyorum)) Ama aksi bir sıralama da saçma olurdu. Yine de "İlerlemek için szymanski, goddar vb. keyif için kuper, galeano vb. iyi gider sanki" kısmına katılırım.