Cuma, Ekim 15

Avril et le monde truqué

 


Animasyon filmlerine çok fazla zaman ayırmıyordum. Uzun zaman sonra Avril et le monde truqué ile bir şans verdim. En son animasyon türünden ne izlediğimi hatırlamıyorum ama herhalde bir Japon animesidir.

Avrupalılar bu türde pek başarılı değil sanırım. ABD zengin imkanları sayesinde fena işler çıkarmıyor. Fakat günün sonunda Japonların eline su dökebilen çıkmıyor. Avril et le monde truqué, kıta içinde dikkat çekip, ödüller kazanan bir filmdi. O sayede de ilgimi çekti ama devamını getirmedi.

Film 1941'de geçiyor ve dönem Avrupa'sına alternatif bir tarih yaratıyor. Zaten konusu beni yakalamaya yetti. Fakat devamında da pek fazla keyif veremedi. Oysa beklentim biraz yüksekti.

Yine de son kısmını saymazsak sıkıcı bir animasyon da değil. Belki süresi daha iyi ayarlanabilirmiş. Öte yandan, çok anlamadığım bir konu olsa da çizimler gözüme biraz farklı geldi ve hoşuma gitti. O açıdan da hakkını vermek lazım.

Marion Cotillard'ın baş karakter Avril'i seslendirmesiyle dikkat çeken filmin ekibinde benim gözüme çarpan kişi senaristlerden Franck Ekinci oldu. Kendisini tanımıyorum tabi ama soyadını görünce bayrakları asma ihtiyacı hissettim durduk yere. 

Bu arada; konuşan kedi her eve lazım.

Hiç yorum yok: