Pazartesi, Temmuz 12

Eksik Birşeyler Var


İspanya dünyanın en iyi takımı. Kazanılan kupayla ilgisi yok. 2 senedir çok iyilerdi, bunu taçlandırdılar.Turnuva öncesinden bile şampiyon olacağı belliydi.

İspanya'yı her zaman sevdim. Akdeniz ülkelerini seviyorum. İtalya, 1994'ün dramatikliği nedeniyle baştacıdır, arkasından hep İspanya gelirdi. Turnuvalara "şampiyon adayı" diye başlayıp, dramatik maçlarla elenen güzel takım. Hierro, Raul, Moriantes...

Şimdi hayal gerçek oldu, İspanya şampiyon oldu. Ama o güzel İspanya yok. Antipati had safhada.Bu tamamen benim şahsi düşüncem, belki dünyanın geri kalanı benim gibi düşünmüyordur.

İspanya'yı sevmek kolay, çünkü gerçekten iyi top oynuyorlar. Güçlüler. Kazanması gereken takım onlar. Ama aynı zamanda ukalalar. Rakibe saygıları yok. Sert oynayan bir takımın bile karakteri vardır, beğenin-beğenmeyin, futbolda sertlik var, sertliğin cezası da var. O cezayı göze alan sertliği yapar. Ama kendini yerlere bırakmak, ufak çakallıklar düşünmek... Zayıf takımlar belki yapar da, dünyanın en güçlüsü bunlara başvurmamalı. Anadolu topçusu repliğiyle;
" İspanya'nın kazanması için bunlara ihtiyacı yok."

Schweinsteiger maç sonu röportaj yaparken, arkasından tren yapanlar, İnter finale çıkarken fıskiyeyi açanlar.. Bu zihniyeti sevmiyorum, İspanya hakkıyla kupayı kazandı ama çok şeyi de kaybetti..

Fazla da uzatmayalım, keza Türkiye'de fazlalaşan has Katalanlar ve öz İspanyollar (bunun yanına Realliler, İnterliler, Unitedlılar, Almanlar eklenir) musallat olur. Fanatik taraftarlar saldırmasın, zaten Galatasaray-Fenerbahçe muhabbeti yeteri kadar sıkıyor.

9 yorum:

simon dedi ki...

işte finalden sonraki duygularımı en güzel ifade eden yazılardan birisi...hatta kendi kendime sorduğum sorunun cevabını aldım yazıda..... bende bu turnuvaya kadar desteklediğim takımlar arasına alırdım.. (arjantin ve hollanda ile) bu turnuvada ise ilk turdan itibaren ispanyanın elenmesini isteyen bi yanım vardı... hatta finalden sonra hollandanın yenilmesine duyduğum üzüntüden sonra aklıma gelen şey raul'un ne kadar bahtsız olduğuydu....bu kupa bu futbolculardan çok ona yakışırdı....

Pamukk dedi ki...

aman Allahım sonunda farklı düşünen bir yazı gördüm. fenalık geldi barca katalan manyaklarından.

ellerine sağlık.

il Capitano dedi ki...

simon ve Pamukk'a katılmamak mümkün değil.Kutay eline sağlık.

Etrafımdaki herkes doğma büyüme İspanyol,uyruğu Katalanmış gibi davranıyor.dayım bile "çakal ispanya" deyince kızdı final günü,sebebi de -adamlar bizim gibi akdenizliymiş.-

Hiç mi görmedi kimse yere düştüğü her pozisyonda kart işareti yapan,rakibe elini vermeyen Xavi'yi.Puyol,Casillas ve biraz da Torres.gerisi şımarık zengin çocukları gibi davranıyor.Capdevilla ki -takımın hamalı- o bile artist artist takılıyor.

Etkinson dedi ki...

Her dudukte, hakemin cevresinde en az uc ispanyol futbolcu (Busquets+Xavi+bir ispanyol futbolcu) gormekten dolayi aklima Turk Milli Futbol takimi geldi. Hakemi de bu yuzden basarisiz buldum bunlara izin verdigi icin. Herkesin hayranlik duydugu Iniesta'nin her dokunusta ayagi kirilmiscasina kendini yerlerde yuvarlamasina da dayanamadim, Hollanda'nin kazanmasini daha cok istedim, ama olmadi.

Arkhe dedi ki...

Yaw Kutay'ın yazısına bir itirazım yok, kendi fikridir saygı duyarım. Katılmadığım noktalar da var ama onu tartışmayacağım.

Ben belki de 20 yıldır Barcelona'ya sempati duyarım, onları desteklerim. Haliyle bu İspanya da bana ekstra sempatik geldi. Ben oynadıkları futboldan keyif alıyorum. Hatta belki bazen objektifliğimi de kaybedip sizleri rahatsız eden şeyleri önemsemiyorum.

Anlamadığım şey insanların yani çoğunluğun bu futboldan zevk alması, İspanya'nın kazanmasını istemesi niye diğerlerini bu kadar rahatsız ettiği. Bizim olmadığımız bir Dünya Kupası işte, taraf olunca daha keyifli olduğu için bir şekilde taraf olunuyor. Size zevk vermeyen takım çoğunluğa zevk veriyor ve oyunu iğrenç bir hale getiren Hollanda karşısında İspanya destekleniyor. Bundan rahatsız olunması bence saçma.

Çok değil, daha 10-15 gün önce herkes doğma büyüme Arjantinliydi. İspanya'yı destekleyenler azınlıktaydı.

"Herkes de İspanya'yı destekliyor" diyerek insanların sempatisini sorgulamayı anlamıyorum.

Arkhe dedi ki...

Bu arada kupanın Fair-Play ödülünü de İspanya'nın aldığını belirteyim.

Turnuva boyunca 4'ü finalde olmak üzere sadece 8 sarı kart gördüler.

Lütfen biri çıkıp da "hakemler onları kolluyor" demesin.

il Capitano dedi ki...

Arkhe ;

kendi adıma söyleyeyim baştan beri ispanya'yı destekleyenlere değil lafım.ama gerçekten çok sıkıcı oynuyorlar.ve emin ol ki kart görmemelerinin sebebi rakibin topu görmemesi :)

ayrıca ispanyolları yıllardır sevmem ama son 5 yıldır hem futbolda hem basketbolda o kadar şımarıklar ki tiksindim resmen adamlardan.en büyük sebep de Pau Gasol'dur.

Arkhe dedi ki...

Nadal'ı da sevmem. :s

Arkhe dedi ki...

Gasol'den ağır nefret ederim.