Cuma, Ağustos 1

Yalı > Hayyam


Türk tribünlerinin en efsane pankartlarından biridir. Senelerdir hafızalarda, herkesin hatırladığı, kiminin dini sebepler nedeniyle hoş görmediği kiminin unutamadığı pankart...

Bu büyük gider benim tarafımdan her daim saygıyla karşılaşnmıştır. Bloga da çok defa taşımışımdır. "Adamlar ne yazmış be" demişimdir.

Fakat bugün öğrendim ki, aslında bunun aslı Ömer Hayyam'a aitmiş... Orjinali de şu şekil;

Gökleri yarıp darmadağın ettiğin gün,
Pırıl pırıl yıldızları kararttığın gün,
Sen sorguya çekmeden ben soracağım sana:
Ey Tanrı, 

Hangi günahım için beni öldürdün?

Bilenler vardır kesin, bizim cahillimiz, öğrenmiş olduk. Fakat işin aslı, pankart daha sahici duruyor. Üstelik çok büyük fark olmamasına rağmen...

Bunun iki nedeni olabilir, birincisi ilk olarak pankartı görmüş olmam, ona alışkın olduğumdan. İkinci neden; pankarttaki "biz" vurgusu, orjinaldeki "ben"in önüne geçiyor.

İsyanın kollektif olanı lazım... Yalı, Hayyam'ı sollamış.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Ahh Kutay ah.. ıssız kuytu köşeler bir türlü bitemedi....

kutay dedi ki...

hocam o sene bu sene, kadro çok sağlam sanki))