Çarşamba, Mayıs 11

Çok Tuhaf Soruşturma


Muhteşem film Pardon'u tekrar tekrar izlemek lazım düşüncesini benimsemişken; "ulan hep filmi izliyoruz, bu işin aslı; tiyatro sahnesindeki hali nasıl?"ı merak ettik ve bu sefer oyunu izledim. Tabi ki PC üzerinden. Bu; oyun ve film arasındaki farkı görmekten öte, uzak olduğumuz tiyatro hakkındaki düşüncelerimiz için önemliydi.

Tiyatroya yabancıyım. Sahnede birşeyler eksik kalıyor. Bu izleyen için geçerli. Klasik söz öbeği " benim için tiyatro, sinemadan daha mühim" diyen oyuncuya saygım sonsuz. Ama izleyen için oyunun içine girmek, filme dahil olmaktan daha zor gibi.

Bu arada Tuncel Kurtiz'i ilk defa bu kadar kötü gördüm. Sanırım o da benim tiyatro algımdan kaynaklanıyor. Ve en önemlisi bunu PC üzerinden izlenen bir tiyatro oyunu için yazdığımı hatırlatmam gerek.

Ferhan Şensoy'un eline yüreğine kalemine sağlık. 1000 defa izlesek sıkılmayız.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Yeni bitti. Tuncel Kurtiz yorumuna %100 katılıyorum. Filmden artı yönleri de var . Filmde kötü yerler mesela Şahnaz Çakıralp ,abartı Zeki Alasya idi.

kırkambar gece tiyatrosunu da izle..galatasaray ile ilgili şeyde var.