Cuma, Aralık 13

Monte Kristo Kontu



Ya ben bu kitabı ikinci kere okuyorum. İlkini ortaokulda okumuştum. Çok ince bir haliydi. O yaşa göre normaldi. Okudum, sevmiştim ama aradan zaman geçince de ayrıntılar unuttum. Sonra bu yaz Ezel'i izledim, kitabı bir daha okumak istedim. Kitapçıya gittim, aldım bir tane, tekrar okudum. 

Çok da zevk aldım. Buraya uzun uzun yazabilecek kadar süslü cümleler biriktirdim. Ama yazmadan önce son kez internete gireyim dedim, hakkında neler yazılmış görmek istedim. Ama yorumların çoğu içerikle ilgili değildi. Kitabın birçok farklı yayınevinden basıldığını öğrendim. Hepsi farklı yazılmış. Kimi daha kısa, kimi değiştirilmiş, kimi kötü çeviri. Öyle bir duruma geldim ki, zevk alarak okuduğum baskının iyi mi kötü mü, orjinaline yakın olup olmadığını bile çözemiyorum şu an.

Üzüldüm gerçekten. Oğlum hamburger yapmıyorsunuz lan, kitap lan bu... Ne kadar farklı olabilir? Ya da niye bu kadar farklı halini yapıyorsunuz. İnşallah Alexandre Dumas geri döner ve intikamını alır sizden.

Hiç yorum yok: