Pazar, Mayıs 6

Çanlar Kimin İçin Çalıyor?



Böyle klasikleri bu yaşta okuduğum için lisedeki öğretmenlerimi hep kötü anıyorum. Çok geride bıraktılar bizi. Çalıkuşu ile senelerce oyaladılar.

Böyle kitapları seviyorum. Kitabı okumaya ilk başladığım zamanlarda bazı arkadaşlarım "sıkılabilirsin" dedi. Aslında haklılar, sayfalarca yazılmış bir kitap, sadece 3.5 günü anlatıyor. Ama ben seviyorum bu tarzı. Sinemada da hoşuma gider. Kısa süre içinde değişen karakterler, göründükleri ilk anlardaki gibi olmayan karakterler, o karakterlerin içe yönelişleri, kaygıları, çelişkilier. Güzel şeyler bunları okumak.

Amerika'da öğretmenlik yaparken İspanya iç savaşına katılıp, güvenilmeyecek bir gerillaya el açmak zorunda kalan, bir de bir kıza aşık olan adam. 3.5 gün. Yine bazı yan karakterlerin delikanlı tavırları, baş karakterin önüne geçti benim için. "En iyi 2.adamlar" benim adamlarım.

Bunun filmi de var, şarkısı da var, şiiri de var. Öyle bir şey yani.


Hiç yorum yok: