Çarşamba, Ekim 2

Maçı Kaybettik Ama....




Tam adı "Maçı Kaybettik Ama Zemin Futbol Oynamaya Müsait Değildi"

O kadar uzun olunca başlığa sığdıramadım. Belki de o yüzden Ekşi Sözlük'te bile başlığı yok. Belki de farklı bir isimle girildiği için ben bulamadım. Oysa ne boş kitaplar tanıtılıyor sağda, solda... Bu biraz unutulmuş. 

Efsane bir kapak fotoğrafı var. İçi daha da güzel. Eski zamanlara, görmediğin günlere gidiyorsun. Siyah-beyaz kareler gözlerin önünde. İnönü Stadı, eski tribünler, çamurlu sahalar ve en güzeli de nüfusu milyonu yeni yeni geçen İstanbul. İstanbul'un semtleri.

İster romantiklik, ister dilencilik desinler; bu kitabı okuduktan sonra modern futboldan bir kez daha soğuyorsun. 

Eskiden güzel bir şeyler olduğunu bilmek beni üzüyor. Geç gelmişiz dünyaya. Samimiyeti, sadakati, muhabbeti kaçırmışız gibi hissediyoruz. Böyle 10 kitap daha okusam bir daha profesyonel futbol izlemem, sadece amatöre, semt maçlarına giderim. Zaten bu kitabı okuduktan sonra bile 1 ay maç izlemedim.

Endüstriyel futbol için  muzır  neşriyat...



Hiç yorum yok: