Cuma, Ocak 17

6 Yabancı vs. 0 Yabancı




Daha önce biri yazdı mı emin değilim. Ama tekrardan da zarar gelmez zaten. Bu yabancı kuralı, büyük bir saçmalık ve aslında Türkiye'de yöneticilerin sadece "durumu idare etmek" ile görevlerini sürdürdüğünün büyük bir kanıtı olarak karşımıza çıkmaya devam ediyor.

Tokatspor maçı öncesi kafamda bir kadro yazıyorum. Muslera ve Drogba'yı almıyorum. Melo ortaya,öne Wes, kenarlarda Bruma, Amrabat ve Riera'yı yazdım. 6.adam Chedjou mu olmalı Hajrovic mi? Peki Telles gelseydi ne yapacaktım? Tokat maçı böyle de Antalyaspor maçında Muslera'yı koymak gerekebilir, o zaman kim çıkacak?

Derken rakip takımın bu tip sorunlarla boğuşmadığını farkettim. Aynı turnuvada karşılaştığımız bir takım sahada. Bir TFF organizasyonu. Bir takım sahaya 6 yabancı oyuncu ile çıkabilirken, karşı takıma böyle bir hak verilmiyor. Haksız rekabetin, eşitsizliğin en büyük örneği. İnanılmaz saçma bir durum. Ve senelerdir böyle. Tamam bazı takımlar arasında gelir farkı olabilir. Başka türlü konulardan doğan uçurumlar olabilir. TFF bunları en aza indirmek için var. Oysa tam tersi; bu eşitsizliği aralarında dağlar kadar güç farkı olan takımların karşılaşabileceği tek turnuvada bile gözler önüne seriyor.

Bana kalırsa olması gereken; bir Süper Lig takımı kupa maçında başka bir lig takımıyla oynuyorsa, o lige tanınan yabancı hakkı ile sahaya çıkmalı. Eğer 2.Lig takımı rakipse, sahaya 18 yerli oyuncu ile çıkmak zorunda olmalısın.

Bakınca, bu bile saçma geliyor. Ama zaten kuralların çoğu saçma. Alt lig kulüplerini Süper Lig takımlarının altyapısı olarak görünce, onları sadece "yetiştirici kulüp" olarak adlandırınca böyle sıkıntılar doğuyor haliyle. Umarım bu adaletsizlik en kısa zamanda bir şekilde çözüme kavuşur, ülkenin bütün profesyonel takımlarını ve bazı amatör takımlarını (bu da adaletsizliğin başka bir konusu) bir araya getiren turnuvada daha eşit şartlarda oynanan karşılaşmalar izleriz.

Hiç yorum yok: