Perşembe, Ocak 16

Sen Hoşgeldin


Bundan tam 11 sene önceydi. David Beckham, MLS kariyerine kısa bir ara verip Avrupa'ya dönmüştü. O zamanlar 20'li yaşlarının başında olan ben de bloga bir yazı yazmıştım. Beckham'a oldukça tepkiliydim. Avrupa'ya döndüğü için değil, Avrupa'dan ayrıldığı için. Zirve futbolu bırakmış, kendini California'nın sıcak iklimine bırakmıştı. Futbolsever olarak beni üzmüş, sonra ilk fırsatta canı isteyince dönmesine bozulmuştum.

O zamanki duygu ve düşüncelerim şimdikilerle aynı değil. Artık olgunlaştığımı sanıyorum. Fakat yine de temelde yazdıklarımın arkasındayım. Tamam, o kadar tepki vermemeliydim. Artık her insanın, her bireyin kararlarına saygılıyım ve hatta o kararların arkasında duruyorum. Fakat yine de 'iyi'lerin kendi ortamımızdan çıkıp gitmesini istemiyorum.

Zlatan Ibrahimovic, Manchester United'dan LA Galaxy'e gittiğinde (Beckham'ın kariyerinin başlangıç ve bitiş noktası olması tesadüf mü?) o kadar bozulmadım. Zaten Zlatan o günlerde o kadar da zirvede değildi. Yaşadığı ağır sakatlık onun United'daki son sezonunda sadece 7 maça çıkmasına neden olmuştu. Yani Avrupa sahalarından yavaş yavaş siliniyor gibiydi. Dünyanın diğer ucuna gidip oraya bir hava katması güzel olabilirdi. Ki öyle de oldu. Her ne kadar şampiyonluk yaşayamasa da hem şehrin diğer takımıyla girdiği rekabet hem Carlos Vela ile didişmesi hem de demeçleri onun futbol dünyasında halen canlı kalmasına neden oluyordu.

Açıkçası 38 yaşındaki Zlatan'ın Los Angeles kariyerinin ardından Avrupa'ya hem de Serie A gibi zorlu bir lige dönmesini beklemiyordum. Ama bu sefer Beckham'a attığım tripleri atacak değilim. Hoşgeldin Zlatan Ibrahimovic. Seviyoruz seni. Ronaldo ve Messi gibi iki insanüstü futbolcu olmasaydı geçtiğimiz 10 yıla damga vuran futbolcu o olacaktı. Hem estetik, hem güç, hem zeka...

Zaten Milan'ın da ona ihtiyacı vardı. Zlatan'ı bir her yerde izleriz de Milan'ı böyle görmek çok üzüntü verici. Umarım katkı verir. Şöyle güzelinden 1.5 sene top oynasa keşke. Üstelik Serie A izlemek için para ödüyorken, çok iyi olurdu. Zaten fena da başlamadı. Gelir gelmez ilk maçına çıktı, ikinci maçında da golünü attı. Öyle yalandan bir transfer gibi durmuyor yani...

Bu arada Beckham döndükten, daha doğrusu dönüşünün ardından sahaya çıktıktan sonra bloga attık ilk post da buydu. Bu da mu tesadüf?

Hiç yorum yok: