Pazar, Kasım 4

10 Items or Less




Bir gün televizyonda kanalları değiştirirken karşıma bir film çıktı. Paz Vega, bir benzincinin tuvaletinde üstünü değiştiriyor. Takılmamız gereken yer burası olmalıydı ama arka fonda çalan şarkı daha çok kilitledi.

Kemo The Blaxican adlı grubun La Recata isimli şarkısıymış. Mesele bu değil. Şarkıdan dolayı film dikkat çekti ama o anda izlemedim. Filmin ortasındaydım. Daha sonra defalarca televizyonda yakalasam da başından başlayamadığım için izlemedim. Merakım arttı. Filmin adını, yılını herşeyini biliyordum ama filmi izlemek uzun süre mümkün olmadı.

Normalde böyle durumlarda filmle ilgili beklentim artmaya başlar ve daha sonra filmi izleyince hayal kırıklığına uğrarım. Bu film de aynı şey olabilirdi. Sonuçta Morgan Freeman ve Paz Vega gibi hakkında kötü düşüneni olmayan iki insanın filmi olmasına rağmen çok bilinen bir film değildi. Herhalde beğenilmedi ve çok vurgusu yapılmadı. O yüzden filmi izlerken çok büyük beklentilerim olmadı.

İlk paragrafta anlattığım olaydan 2 sene sonra filmi izleyebildim. Hayal kırıklığı bir yana film inanılmaz sardı. Aksiyonu yok, iki tane ana karakter var, 80 küsür dakika sürüyor, ne kadar ilgi çekebilir, ne kadar sarabilir? Oluyor işte. Çünkü standart hayatın, spontan anlarından biri var. Bilmemkaç senelik hayatın bir günü.  

Bu filmde herhangi başarı hikayesi yok, zaten herhangi bir hikaye de yok, büyük aşklar, efsane olaylar, süper kahramanlar yok. Filmi anlatmak istemiyorum ama içinde geçen bir dialog filmin ne olduğunu, ne hisettirdiğini verebilir.

Aktör Morgan Freeman (kendisini oynuyor), hayatından memnun olmayan kasiyer kız (Paz Vega) ile konuşmaktadır. Kız hayatından, hayatının sıkıcılığından ümitsizce bahseder. Freeman ona şöyle der;

"Sen 25 yaşında hayata küsmüşsün...Ben ilk filmimi figüran olarak 32 yaşında çektim"  

Morgan Freeman'ın filmdeki ufak şeylerden mutlu olma, sokaktaki insanı mutlu edebilme halleri bir yerden sonra gıcık etse de (biz niye böyle değiliz amk), bu tarz filmleri daha çok izlesek kafamız daha rahat olabilirdi.

Bir şarkı sayesinde keşfettiğimiz filmin sonunda da başka bir şarkı çıktı, onu da keşfettik. Zaten filmlerin müzikleri de oldukça iyiydi.

IMDB puanı da 6 küsürmüş. Muhteşem.





Hiç yorum yok: