Salı, Ocak 22

Cloud Atlas


Kışın vizyonda güzel film bulmak eskiden daha kolaydı sanki. Uzun bir aradan sonra festival dışında sinemaya gittim. Gidilecek film bulmak zordu, bunu seçtik. Aldığı övgüler bir yana kadrosu da yıldızlar topluluğydu. Ama olmadı. Hoş film, farklı şeyler var ama bir yere kadar.

Bazı filmler vardır, tarzı sana hoş gelmez, beğenmezsin belki de sadece filme girmemişsindir. Filmi beğenmemek mümkündür. Ama böyle filmler hakkında olumsuz yorumlarda bulunca "Nasıl sevmezsin ya, anlamadın sen o zaman, sen zaten saşma şeyleri beğeniyorsun" tarzı geri dönüşler alabilirsin. Ben kendi çevremden bunu çok duymam ama mesela sözlüklerde falan çok yaygındır. Senle aynı kanaatte olmayanı aşağaılamak, kendi seviyesini de bu sayede üstün görmek. Hal böyle olunca filmden daha çok nefret ediyorsunuz. Filmin o kadar günahı yok oysa.

Güzel hikayeleri var filmin. Güzel bağlanılar var. Oyuncuların farklı hikayelerde farklı rollerde hatta farklı cinsiyetlerde olması çok güzel. 1970'lerdeki Halle Berry çok güzeldi. Bütçesine göre karşılık veremeyen bir film olarak adlandırıyorum. Aynı parayla zihinleri değiştiren senaryolar üretilip seyirciye sunulabilir. Efektler, görsellik bir yere kadar, aslolan hikayedir diyorum.

2 yorum:

selaminko dedi ki...

haftasonu evde film keyfi yapayım dedim bu filmi izlemeye başladım. 30.dk dan itibaren filmi kapattım. o 30 dkda hiçbirşey anlamadım.

Devil dedi ki...

Beğenmemen normaldir hocam. Ama filmin guzel yani da bir kaç hikayenin aynı anda devam etmesi ve sonunda hepsinin birlesmesidir bence.