Cuma, Ağustos 19

Moritz Tweetleri


Değişik adamları seviyorum. Alışılmışın dışında. Kafamızda bir futbolcu algısı var. Bunu kıranları hoş hatırlıyoruz. Eboue mesela bunlardan biri olabilir. Onun hakkında biraz yazarız ama önce yıllardır burada olan Moritz.

Moritz'in Türkiye kariyeri Kasımpaşa'da başladı. Kasımpaşa zaten farklı bir semt. Beyoğlu'nda ama Beyoğlu gibi değil. Biraz içine kapanık ama tam bir İstanbul semti. Moritz Brezilya'dan buraya geliyor. Tercümanı yok. Mecburen Türkçe öğreniyor. Öyle bir öğreniyor ki bu sene Mersin İdman Yurdu'na transfer olan Nobre; "Moritz benim tercümanlığımı yapacak" diyor. Moritz sanıyorum 2008'de geldi Türkiye'ye, Nobre ise 2003 sonu 2004 başı.

Moritz'in Twitter hesabından yazdıkları ise bambaşka. Severek takip ediyoruz. Alex'in sempatik Türkçesi veya Elano'nun gına gelen Bom Dia'ları yok. Tamamen Türkçe. Hem de halk Türkçesi. Kendilerini kurumsal şirket gören futbolcular gibi değil.

Mesela " çok güzel uyudum, bu sabah kendimi zinde hissediyorum" diyen bir futbolcu değil Moritz. Doğrudan yazıyor: "Ne güzel uyudum" Sonunda bir amk eksik.

Veya; idmanda "hocamız x pestilimizi çıkardı, zordu ama başarı için çalışmak gerekiyor" demiyor, yine doğrudan yazıyor: "Ne biçim idmandı".

Teşekkürleri bile tsk, mesajı msj diye yazıyor. Ama ayrı yazılan -de hangisi iyi biliyor.

Alex'i soruyorlar; müthiş bir topçu Adam efsane. diyor. Topçu diyor lan adam, ötesi var mı? Ben topçu diyince arkadaşlarım yadırgıyor. "1950'lerde miyiz?" diyor, bu adam 2011'de topçu diyor.

Cuma günleri, hayırlı cumalar diye mesaj atıyor. Bunu bizim Berker'den başka kimse atmıyor. Kandili kutlamayı da ihmal etmiyor. Buralarda, "kandilde bile arayan çocuklar" büyüklerin gözünde ayrı bir yere sahiptir.

Mentionlarda, kanki diyor, kardeş diyor, Mersin'de bile Kasımpaşa'yı yaşatıyor.

Survivor'da Derya Kazansın diyor, Copa America için internetten link veriyor. Beyaz Show'u izliyor, Beyaz bitince "hadi ben yatıyorum" yazıyor.

Moritz sanki futbolcu değil de; bizim Yücel, Yiğit gibi takılıyor öyle Twitter'da. Yakında Msn'de toplu konuşmalara başlarız.


6 yorum:

sukullaci dedi ki...

şu güzeldi, retweetlemiştim hemen:

"Bu Taner beni olduryor yaaaa!!! Hahahahahahahahaa keske Jackass katilsaydin panpa!! :)"

panpa ya adam :D

Dumanovsky dedi ki...

adamın özüsün moritz :) ben de tv de denk gelmiştim ülkemizin benimseyen yabancılardan mosheou gibi şota gibi kompela gibi

Adsız dedi ki...

karides fotosu paylaşıyor karidesleri kess diyor

resit dedi ki...

adamı bençe brezilyalı diye pazarlamışlar, adam bildiğin ergen türkçesiyle tweet atıyor.

Dumanovsky dedi ki...

yıllarca bu memleketin ekmeğini yeyip tek kelime Türkçe konuşmayan yabancıların yanında Moritz "can" dır. Adamın Özü Andre Moritz

Adsız dedi ki...

özellikle sevgilisine emrah ın şarkısından gönderme yapması "sensiz nefes alamam" demesi de güzeldi =)