Cuma, Kasım 7

Aşık Oldum

Selma: Ve bu rezaletin sahibi, o rezil hala utanmadan bu masada oturuyor...
Sedat: Teessüf ederim Selma, insan bunca yıllık eşine rezil der mi...
Selma: Ve bu rezilliği benim 12 yıllık arkadaşım Tülay’la yapıyor...
Sedat: Bir kere 12 yıllık diil, 10 yıllık arkadaşı...
Selma: Aynı apartmanda aynı katta oturduğumuz…
Sedat: Aynı katta diiliz, üst katta oturuyor...
Selma: Sabah buluşuyorlar, öğleden sonraları da mektup yazıyorlarmış birbirlerine...
Sedat: Abartıyorsun, abartıyor... Buluştuğumuz günlerde değil, buluşmadığımız günlerde mektuplaşıyorduk.
Selma: Hem de benim odamda, benim yatağımın üzerinde şaapıyorlarmış!
Sedat: Ben o mukaddes yatakta hiçbir zaman şey yapmadım! Her zaman salondaki divanda yaptım aaa!!!
***
Çerez niyetine izlenebilecek en sağlam Türk fimlerinden biri Aşık Oldum. Şener Şen ve Erdal Özyağcılar'ın oyunculuklarının doruğuna çıktığı bu Ertem Eğilmez filminde, 80'lerin kaydadeğer hatunlarından (imiş) Şehnaz Dilan da başrolü paylaşıyor Şener Şen'le. Bir de Necati Bilgiç var, spor yazarı olmayan... Bu filmde Haluk rolünde görüyoruz kendisini, Arabesk filminde kötülerin dostu Kaya ve yine Şener Şen'in Milyarder filminde büyük ikramiyeyi 1 rakamla kaçırınca intihar eden dişçi Atıf dersek sanırım herkes hatırlar...
***
Filmde dikkatimizi çeken bir başka şey de Uğur Yücel - Şener Şen ortaklığını farklı bir biçimde görmemiz. Sekreter İnci'nin (ayşen gruda) deyimiyle, kocakafa Ercan rolünde büyük usta... Daha önce Kemal Sunal'ın başrolünü oynadığı gerek Atla Gel Şaban gerekse de Kılıbık filmlerinde cazgır kadın rollerinde gördüğümüz Nevra Serezli de bu filmde Güzin Bostancı rolünde.
***
Şener Şen'in oyunculuğunun doruğuna çıktığı film dedim, böyle büyük bir ustaya bu tanımı yapmak için fazla hafif bir film mi bilmiyorum, ancak Şakir Bostancı gerçekten efsane bir karakterdir. Asansörde ıslıkla Love Story'i çaldığı sahne, küvette keyif yaparken kendi kendine çektiği telgrafın gelmesi üzerine koftiden sinirlenmesi ve Sibel'i (şehnaz dilan) getirdiği evde akraba talükatı görmesi üzerine zaman kazanmak için çektiği numaralar hakikaten usta işi ve görmeye değer. Macit ise (erdal özyağcılar) ne çapkınlıktan vazgeçer, ne de karısından... Karısının terkettiğini öğrendiği zaman cinnet geçirip mutfağı dağıtması olsun, Türk sinemasının en gerekli aktörlerinden Sümer Tilmaç'ın barmenlik yaptığı bardaki kör taklidi olsun, hepsi süper. Delirip kızdığı zaman mükemmel bir oyuncu oluveriyor Erdal Özyağcılar. Kemal Sunal'ın Postacı filimindeki Gurbetçi Latif karakteri de böyle bir karakterdi, Yabancı Damat'taki Kahraman usta da...
***
Yukarıdaki dialog ise filmin en komik dialogu bence... Bizimkiler'in Nazan'ı Ayşe Kökçü ve Savaş Dinçel arasında geçer, olayla ilgili fikri sorulan Şakir "bu ne tedbirsizlik?!" diyerek tüy diker. Güzel bir film, eğlencelik...

1 yorum:

Şen Şef dedi ki...

Bu film sadece bir film değildir :))