Cuma, Ocak 14

Nüfus Memuru Mağduru Ermal


- Fenerbahçe'de oynadığın dönemde Türk vatandaşlığına geçtin. Aslında onun da ilginç bir öyküsü var...

- İlginç olan, kullanacağım soyadı özelinde herhangi bir söz hakkının bulunmamasıydı. O günlerde önüme sürekli kağıtlar geliyordu, "burayı imzala, şuraya karala" diye. Ben de imza atıyordum. Açıkçası bu konular hakkında bilgim de yoktu. Ama oradaki insanlara güveniyordum. Son evrakları onaylamak için nüfus dairesine gittik. "Soyadımı halledelim" dedim. İşte, "Soyadım Kuqo. Q harfini ç, g, ya da k yaparız. Kuço veya Kugo olur." diye düşündüm. Nüfus dairesine geldiğimde de görevli amcaya bu isteğimi aktardım. "Ben senin soyadını çoktan değiştirdim." dedi. "Ama ben sana bir şey demedim ki" diye karşılık verdim. "sen burada imzalamışsın." deyince, anladım. Birkaç tane evrak gösterdi, baktım. "Kurtoğlu" yazıyor. "Amca" dedim, "Kurtoğlu ne? Ben nereden bileyim Kurtoğlu'nu?" Çok yaşlı bir amcaydı, inşallah yaşıyordur. "E, ben senin adını görünce Cengiz Kurtoğlu'nu seviyorsun sandım" diye cevapladı beni. Arnavutluk'tan geldiğimi, Cengiz Kurtoğlu'nu tanımadım söyledim. "Önemli bir şarkıcıdır. Ben çok severim onu. Bir kasedini al, bana hak vereceksin. Zaten ben artık senin soyadını değiştiremem." dedi. Şaka gibi; ama öyle kaldı, Ermal Kurtoğlu oldum.

Ermal Kurtoğlu; Galatasaray Dergisi Aralık Sayısı

1 yorum:

ozdemirmusta dedi ki...

hain geceler yanlış bi seçim olmuş.. yalancı bahar ya da duvardaki resim daha iyidir..