Perşembe, Mart 14

Son Dakikada Umut



Muslera son atak sandığımız atakta topu alıp çıktığında maç resmen olmasa da fiilen bitmişti aslında. Son yarım saat içinde yaşanan o gerginlikten sonra, Muslera'nın topu çıkıp alması ve hemen ardından Selçuk'a doğru yollaması arasında geçen zaman, alınan derin nefeslerin verildiği süreyle eş değerdi.

Sonra bir şey oldu ve bir anda Umut kaleci ile karşı kaldı. Bacak arası denedi, kaleciye nişanladı, boşta kalan topa bir hamle daha yaptı, tam bir tipik Umut golüyle skor 3-2 oldu. O an benim için 2-2 ile 3-2'nin hiç bir farkı yoktu ama maçın içinde en çok sevindiğim gol olabilirdi. Bunun en büyük nedenlerinden biri Umut'un ta kendisi.

Kendime şaşırıyorum bazen. Eskiden, Umut Ankaragücü'ndeyken ya da Trabzon'daki ilk dönemlerinden onu pek beğenmiyordum. Beceriksiz bir forvetti. Bir de doğruya doğru sadece maç özetlerini izliyorduk. Kim Ankaragücü maçı izler 90 dakika boyunca. Sadece kaçırdğı veya attığı golleri görüyorduk ki kaçırdığı goller inanılmazdı.. Sonradan büyük hedefleri olan bir takıma gelince, daha çok göz önünde olunca Umut'u daha iyi tanıdım, doğru anladım ve sevmeye başladım.

Ama yine de Galatasaray'a gelmesini yadırgamıştım. O kadar forvet varken ne gerek vardı Umut'a? Umut benim için artık iyi bir fovetti, ve onun büyük ihtimalle yedek kalacak olması beni üzerdi. Fenerbahçe'ye Süper Kupa'da attığı 2 golle yanlış düşündüğümü bir kez daha gösterdi. Gerçi oynasa da oynamasa da artık sevdiğim bir karakterdi. Toulouse'a, Fransa Ligi'nin ilgiden uzak bir takımına transfer olması bile onu sevme nedenlerine örnek gösterilebilecek bir hamleydi. Örnek bir karakterdi zaten. Çırpınan, didinen ama beceremeyen, fırsatları değerlendiremeyen ama ayağa kalkıp yine en çok çırpınan, didinen ve en sonunda ittire kaktıra inadına beceren Umut.

Şampiyonlar Ligi'nde onun gol atması, onun golüyle kazanmak güzel bir şey. Örnek bir durum. Yine boş şeylerden büyük anlamlar, yanlış hikayeler çıkardık ama olsun.

Profesyonel futbol kariyerinin ilk maçına 17 Mayıs 2000 günü çıkan Kayseri doğumlu Umut'un kariyerindeki ilk Şampiyonlar Ligi golünü Gelsenkirchen'de ikinci tur maçında Galatasaray formasıyla atması da ayrı bir hikaye değil mi...

1 yorum:

minyatürkalem dedi ki...

sezon sonu Necati gibi sessiz sedasız gidebilir, ve üzebilir. çok doğru düzgün bir adam.