Cumartesi, Aralık 18

Futbol ve Sinema

Geçen yaz (2020) Gümüşlük'ün meşhur kahvelerinden birinde oturuyordum. Bir yandan köfte ekmek yerken, diğer yandan da Fitbol dergisinin kapanmadan önceki son sayılarından birini okuyordum. O sırada kahvenin çalışanlarından ve köyde hemen herkesin tanıdığı isimlerden biri yanıma geldi. Önümdeki dergi üzerinden başlayarak bir futbol muhabbeti yaptık.

Muhabbet sona erince ben biraz daha oturdum. Ardından eve dönmek için ayaklandım. Az önce konuştuğum kişi yanıma geldi. Kahvede o sırada açık olan kitap standından bir kitap aldı. Kitabı bana verdi ve "Hak eden birine gitsin istedim" dedi.

İşte o kitap Tunca Arslan'ın yıllar önce yazdığı Futbol ve Sinema kitabıydı. Ben de elimdeki Fitbol dergisini vererek jest yapmak istedim ama sanırım pek yerini tutmadı. Yine de günün kazananı olarak kahveden ayrıldım.

Blogda en çok yer verdiğimiz iki olgu; futbol ve sinema...

Haliyle futbol filmleri ve içinde futbol geçen filmler bizim için ayrı bir önem kazanıyor. Bu kitapta da birçok ülkeden çıkan futbol filmleri derlenmiş. Hatta sadece filmler değil; sinemaya transfer olan futbolculara birle bir bakış atılmış. 15 farklı kategoriye 150'yi aşkın film sığmış.

Kitabın basım tarihi 2003. Haliyle bugünlerde pek bir anlam ifade etmeyebilir. Zira içindeki bilgilere artık internet üzerinden ulaşmak çok kolay. Fakat o zamanlarda böyle bir kitabın kişisel arşivde bulunması çok önemliydi. O yıllarda özellikle İletişim Yayınları sayesinde birçok futbol kitabı basılmıştı. Bir kısmını bir üniversite öğrencisi olarak kütüphanemize eklemiştik. Fakat açıkçası Futbol ve Sinema'yı pas geçmek zorunda kaldık. Zira rehber tarzındaki bir kitaba para vermek önceliğimiz değildi.

Yıllar sonra kitap önümüzde geldi. İnternetten okumaya benzemiyor böyle işleri. Ara sıra açıp bakmanın tadı da leziz oluyor. Kitapta daha önce adını duymadığım ve ilgimiz çeken özellikle Avrupa sinemasından filmler var. Umarım bir gün onları izlemek de nasip olur.

Copacabana me Engana (Brezilya), Historias de Futbol (Şili), Dari Jemapoh ke Manchester (Malezya), Iremos a Beirute (Brezilya) ve Mossaffer (İran) en çok ilgimi çekenler oldu. Buraya yazalım, belki bizden önce izleyen çıkar.

Hiç yorum yok: