Salı, Aralık 2

Kim Kimi Aşağılıyor


Lincoln ilk geldiğinde bir arkadaşım "bu adamı bize yar etmezler, yerden yere vururlar" demişti. Ben de herşeyi bu şekilde komplo teorilerine yorduğu için hassiktir demiştim ona, üstünde durmamıştım. Zaten geçen sene hiç ısınmamıştım sambacıya. Ama bu sene yaşananlara ve denilenlere bakıyorum ki bizim çocuk haklıymış.

Yıllar önce, şimdiki gibi her ligin maçlarını izleyemezken NTV'nin haftasonları 7 saat süren spor kuşağıyla zaman geçiririrdik.O günlerde bir klip hazırlanmıştı, Hollandalı futbolcu Witschge sol kanattan top sektirerek ilerliyordu rakip ceza sahasına. Değil maçın skoru, maçın adı bile aklımda değil. Hafızamda kalan, topçunun adı ve üstündeki Ajax forması. Hollanda ligini birazcık olsun takip ediyorsam bu görüntü sayesindedir.

Bir başka görüntü. Konu aşağılamaksa eğer onun ağababası( pazar gecesinden bize yadigar kelimeler). Roma'lı Cafu, Lazio'lu Nedved ile dalga geçiyor, derbide. 5-6 kere topu Nedved'in üstünden aşırtıyor.Topa tek hamlede yön verip aynısını bir daha yapıyor. Lazio-Roma maçları için değil sadece, SERİE A izlemek için bir neden oluşuyordu.

Bu senenin başından beri abilerimiz, hatta amcalarımız, diyolar ki mealen"bu ne zevksiz lig, Avrupa'da topçular şov yapıyor, bizimkiler yapmıyor, kalitesiz lig tu-kaka topçular." Ondan sonra bir maçın son dakikasında Lincoln çıkıyor, bomboş pozisyonda 10 yaşında çocuğun bile yapabileceği birşeyi yapıyor, ve ardından afaroz ediliyor. Erdoğan Arıca buna tepki gösterebilir, sonuçta İnanır ailesine saygımız sonsuz. Fakat siz buna tepki koymak istiyorsanız bundan sonra "futbol temaşa oyunudur" vecizini ağzınıza almaya hakkınız yok. Zaten bir hafta içinde yayıncı kuruluş reklamlarında bu pozisyonu döndürür, ama Lincoln'e giydirdiğiyle kalır,o da ayrı mesele.

Ve ben bunda art niyet aramakta kendimi çok haklı hissediyorum. Lincoln birkaç maç iyi oynayınca yerden yere vurulmaya başlandı. Bu da güzel bir asist oldu. Önce FB maçında frikik golü geçersiz sayılınca cahil ve aptal oldu, sonra Feldkamp gelince ortada fol ve yumurta ikilisi yokken daha, sorunlu ve geçimsiz oldu. Şimdi de ahlaksız ve terbiyesiz sıfatına nail oldu. Daha 1 ay dolmadan üstelik. İlgiyle izlemeye devam ediyorum bakalım daha neler olacak.

Bu pozisyon için de en güzel yorumu dün akşam Türkiye Ligi'ne sesiyle renk veren Tansu Polatkan yaptı.

"Eğer bu rakibi aşağalamaksa, en büyük terbiyesizliği gol atan futbolcular yapıyor."

Hiç yorum yok: