Cuma, Ocak 13

Die Welle


Filmden bir dialog:

-almanyada bir daha diktatörlük olabilir mi?
- hayır bunun için çok bilinçliyiz.

Ondan sonra film başlıyor. Film iyi gidiyor, mesaj kayıgısı taşımayan sonu olsa daha iyi olurdu. Yine de güzel. Filmde en çok dikkat ettiğim adam Türk, Sinan. Sağlam çocuk. Sevdim.

Moritz Bleibtreu'nun oynamadığı en iyi Alman filmi herhalde.Alman sineması güzel. Küçüklüğünü Almanca öğrenerek geçireren, daha sonra suratına bakmayan bir adam için nostaljik değeri de var. Bir yerden bakınca da lise filmi.

Bir de şu replik vardı, filmden bağımsız. Aldı götürdü beni...

"Gracia, Barcelona'nın en gözde semti.. Stadyuma kadar sadece 7 istasyon..."

2 yorum:

Sheed dedi ki...

kitabı tavsiye ederim kutay, gerçi filmi izledikten sonra çok keyifli bi okuma olmayabilir.. ama en vurucu bazı bölümler politik doğruculuk adına güme gitmiş filmde..

"moritz bleibtreu'un oynamadığı en iyi alman filmi" güzel olmuş :)

kutay dedi ki...

kitabı oldugunu filmi izledikten sonra öğrendim, yoksa önce kitabı okurdum.. yine de filmi biraz unuttuktan sonra (2-3 sene) tekrar okumayı planlıyorum..)