Salı, Ocak 31

Neden Lefter




Lefter ölünce belki değişir diye düşündüm ama olmadı. Değişmeli mi onu da bilmiyorum, belki böylesi daha samimi ama bilemiyorum.

Lefter'i Türkiye hep Lefter olarak andı. Soyadı çok kullanılmadı.

Futbolu bırakan ve teknik adamlığa başlayan için hemen "o artık X (Ertuğrul) değil X Y (Ertuğrul Sağlam)" diyen ülke, Lefter'e senelerce Lefter dedi. Neden?

Soyadı zor söylendiği için mi? Yoksa soyadı FARKLI olduğu için mi?
***
Bu arada Lefter'in kameraları kapatıp anlattığı, Can Dündar'ın yazdığı olayı ben eskiden beri biliyordum. İlker ile konusurken o da aynı şeyi söyledi. Zaten bilinen birşeydi. Hatta bunu kimse bilmiyorsa Lefter'i korumaya gelen Fenerbahçeliler nasıl haber alacaktı? Kalablık bir kitlenin bildiğini, yaşadığını nasıl gizli olabilir ki?

Türkiye, sadece yaşananları değil, insanların soyadlarını bile unutturabilen bir ülke. Çok şaşırmamak gerek.

Hiç yorum yok: