Pazartesi, Ocak 26

Harun Karadaş


Eylül 2005. Galatasaray Tromso ile berabere kalıp elenmiş. Ben berbat bir halde eve döndüm. O günlerde Peru'da U-17 Dünya Kupası düzenleniyor. Biz de yarı finaldeyiz.Bütün turnuva zamanı ilgiden uzak kalan gençlerin o gece TSİ 03.00 te Brezilya ile yarı final maçı var. Kadronun yarısı Galatasaraylı,hocası Abdullah Avcı olunca belki Trömso faciasına bir kılıf bulurum diye maçı bekliyorum gece yarısına kadar. Herkes hatırlıyordur ilk yarı 3-0 yenik duruma düşmüştük. Ben berbat bir gün geçiridiğimden olsa gerek dayanılmaz bir başağrısı hissediyordum. Maçın ikinci yarısını izlemekten vazgeçtim.

Sabah kalktığımda öğrendim skoru, yaşananları. Tekrarını izledim maçın. Çok duygulandım. Bütün Türk halkı gibi o çocuklara ayrı bir sempatiyle baktım. Sene 2005ti, şimdi 2009 oldu.

O çocuklar nerede diye bir yazı değil bu. Onu yapan çok var. Yapacaklardır da. Hepsi az buçuk bir yerlerde oynuyor. Yurt dışında oynayan da var, Süper Lig'de oynayan da var, bir alt ligde de var. Kulübe bekçiliği yapan da var Volkan Babacan gibi. Ama içlerinden biri baya uzaklarda.

Harun Karadaş Galatasaray altyapısının en umut vaadeden 87-88 jenerasyonunun ürünüydü. Bazıları için önemli bir kıstas olan FMde de iyidi, Cafercan Aksu, Tevfik Köse, Nuri Şahin kadar olmasa da. Ama bir genç oyuncunun yapacağı en büyük hatayı yaptı. Turnuva sonrası henüz 17 yaş altıyken yani,Galatasaray'dan az para kazandığına kanaat getirdi. Gençlerbirliği ile idmanlara çıktı. Sonra hatasını anladı Florya yoluna geri döndü. Florya'ya geri geldiği günlerde Aydın Yılmaz gazete manşetlerine özne oluyordu. Konya'da son dakikada 3 puanı getiren golü atmıştı Aydın.

Harun yine altyapı maçlarında oynamaya devam etti. Dereağzı'nda izlediğim Fenerbahçe maçında PAF takımında bile yedekti. Oyuna 2-1 önde olan Galatasaray'ın zaman kazanmak için yaptığı oyuncu değişiklikleri sayesinde dahil oldu. Özgürcan, Cafercan, Aydın, Mehmet Güven 11deydi o gün. Bir sonraki sezon Paf liginde bile sadece 1 maç oynayabildi. Sonra Kasımpaşa'ya geçti. Yıllar sonra en üst lige çıkan Kasımpaşa ona güvenmişti. Ama onun ligi belliydi.Kasımpaşa'nın Galatasaray'a Sami Yen'de süpriz yaptığı akşamın sabahında Florya'da oyuna sonradan dahil oldu. Beraber büyüdüğü Arda, Mehmet Güven şampiyonluk yaşarken Aydın eski hocası Abdullah Avcı'nın takımında büyürken o hala Paf Ligi'ndeydi.

Artık PAF Ligi'nde değil. Alibeyköyspor sayesinde profesyonel futbola adım attı bu sezon. Grubunda son sırada olan takımıyla İstanbul'u geziyor. Bu hafta İstanbulspor ile oynayacaklar. 4 sene önce karşısında Anderson, Marcelo, Renato vardı. Bu haftaki rakibinde eski kaptanı Erkan Ferin olacak. Ama Erkan en azından kiralık, içinde bir umut vardır. Harun'un yolu ise karanlık.

Hiç yorum yok: