Cuma, Ocak 16

Issız Adam Sorunu


Issız Adam gösterime girdi, birçok kişi izledi ve çok tartışıldı. Biz de tartıştık. Kendi aramızda baya cepheler alındı. Blogun sadık okuyucusu Velo Can ile ben cepheleştik. Bir Bostanci-İdealtepe yürüyüşünde Çağan Irmak yüzünden kavga edecektik nerdeyse. Neyse ki korkulan olmadı. Film hakkında fazla yazmak istemiyorum. Zaten çok şey yazıldı. Hatta bu blogda da yazıldı. Peralta filme ilk gidenlerdendi. Bloggerların ustası, abimiz Aceto her zaman ki gibi en güzel yazıya imzasını atmıştı. Merak eden okur.

Ben filmi sevmedim. Basit, kilişe bir film. Ama Velo o tartışmamız esnasında bir söz söyledi. "Ulan koca Türkiye'de herkes filmi sevdi, bi uyuzluk çıkaran sensin. Ekşi Sözlük'te bile 43 sayfa yazı yazılmış, herkes beğenmiş, kimse mi filmden anlamıyor." Filmin kalitesini izlenme sayısına göre belirlemeyecğim için bu beni pek rahatsız etmedi. Ama bugün bir baktım sözlüğe neler yazılmış diye. Beğenen kadar beğenmeyen de var. Benim gibi düşünenler de var.

Ama filmin doğal bulunması, Türk filmlerinde eksik olan şeylerin bu filmde olmaması,kusursuz olduğu söylenmiş, beni çok rahatsız etti.Filmin bu kadar doğal ve samimi "bizi anlatan" etiketli olması bence diğer yapımlara hakarettir.. Tamam film sevilir, ama sanki Çağan Irmak "Hızlı ve Öfkeli" tadında bir film çekse başroldeki çocuk da İstanbul'a Anadolu'dan gelse millet ne kadar doğal der ve ağlar havası hakim.

Bu ülkede hiç mi doğal- samimi filmler çekilmedi. Herşey Çok Güzel Olacak'ı karakterleri aynı anda konuşuyor sebebiyle "film hatalarla dolu" diyerek beğenmeyenler, Gemide'yi çok küfür var diye avam bulanlar, karı-kocayla üçlü yapanı hasas çocuk ilan edip, Müjde Ar gibi, filmlerinde salına salına gezen hatunlara tecavüz eden Tecavüzcü Coşkun'a sapık diyenler, yıllardır asker uğurlamalarına, gurbet yolculuklarınına, karşılamalara evsahipliği yapan Harem Otogarı filmdeki karşılama sahnesinde geçince "ne kadar bizden" tantanası koparanlar, bir tane kitap filmdeki kızın elinde gözükünce (Puslu Kıtalar Atlası) içinin yağları eriyip, aynı kızın evindeki kitaplıkta bulunan alakasız kitapları görmezden gelenler, düğün salonunda uyuyan çocuk var diye filmde bütün ayrıntılar düşünülmüş diyenler;

Sakın endişelenmeyin Türk Sineması güzel filmlerle doludur. Çağan Irmak filmleri çöldeki vaha değildir.

Hiç yorum yok: