Cumartesi, Mart 27

Fotoğraf


İnternette gezinirken karşıma çıktı bu fotoğraf. Galatasaray'ın, E.Frankfurt maçı. Kasım 1992'de oynanmıştı. O yıllarda Avrupa Kupası maçlarının gündüz oynanması çok rastlanırdı. Keza bir sonraki turda Roma'yı Sami Yen'de yenerken (ama elenirken) yine tepede güneş olacaktı. Bir ev gelenği olarak o iki günde de okula gönderilmemiştim. Hangi dersin işlendiğini hatırlamıyorum ama hem Galatasaraylılık hem de bu maçlar hala hatıramda.

Derbiye bağlayalım. Bu fotoğrafta parçalıyı giyen tek isim bir Alman. Alman takımına karşı bir Türk takımının formasını giyen bir Alman. Sert bir futbol oynardı ama nadir kırmızı kart görürdü. En ünlü kırmızı kartı bu maçtan 3 gün sonra çıktı.

Bu Frankfurt maçın oynandığı günün devamında Fenerbahçe, Sigma Olomuc'dan 7 gol yedi. Kadıköy'ün tarihi hezimetlerinden. Başkan Metin Aşık istifa etti, camia çalkalandı. Ve o moralsizlikle 3 gün sonra Sami Yen'e geldiler. Yine güneşli bir havada.

O derbide Fenerbahçe, tek golle Galatasaray'ı yenecekti. Başkan Aşık, geri dönecekti. Camiada sular durulacaktı. Bir kasım ayını daha huzurla geçirecekti ezeli rakip. Maçın tek golünü ise Aykut atmıştı.

Aykut maçı kazandıran adam olmuştu ama bunun tek nedeni maçı kazandıran golü atması değildi. Çocukken jimnastikle uğrasan sporcu Aykut, bu ayıboğan lakaplı Alman'ı çok zorlamıştı. Ve maçın ortasında kırmızı kart görmesine neden olmuştu. Kırmızı karttan sonra bu Alman'ın rakibinin, yani Aykut'un elini sıkması ise hala konuşulan bir olaydır. Aykut ise bu olayı şöyle anlatır:

"Aslında orada onun ikinci sarıyı görmesine sebep olan kötü adamdım. Orada bana temas edilince itiraf etmem gerekirse biraz da kendimi yere attım. Stumpf'tan beklediğim hareket bana tepki göstermesiydi. Beni tebrik etmesine şaşırdım. O anın sıkıntılı bir an olduğunu söyleyebilirim. Hem ödüllendirildiğimi düşünüp hem vicdanen ezilmiştim. Yaptığı benim için çok değerlidir."

Sırf bu nedenle, yanı sırf bu fotoğraftki kumral abinin hareketi nedeniyle ve sırf Aykut'un bu demeci ve tarzı bile onları her zaman derbi efsaneleri arasına sokmuştur. Derbi efsanelerinin yanısıra kulüplerinin de efsaneleri haline gelmişlerdir.

Bu arada, fotoğraftaki siyah futbolcudan başka bir siyahi daha vardır Alman takımında. O da yıllar sonra Türkiye'ye gelir. Çubuklu formayı giyer. O da derbi tarihine adını yazdırır. Bunu yaparken de hemen hemen her maçta rakip kaleye golünü atar. Nijerya'da doğdu sonradan Türk oldu ismi de Muhammed Yavuz oldu. Bu maç Okocha'nın Sami Yen'deki ilk maçıdır aynı zamanda.

Hiç yorum yok: