Çarşamba, Mart 10

Takımda Tek Eksik Rijkaard


Fatih Terim'in ikinci dönemiyle başlayalım. Abel Xavier, Sergio Almaguer, Frank De Boer gibi isimler transfer edildi. Emre Aşık bekleneni veremedi. Suat Usta tuttramadı, Orhan Ak - Ömer Erdoğan tandemine bel bağladık. Yanı kısacası savunmada sıkıntı çektik. Fatih Terim futbolculuğu döneminde savunmada oynuyordu.

Terim'den sonra Hagi geldi. 1 sene kaldı. Çift defansif orta saha ile oynandı, kanatlardaki adamlarla orta dörtlü tamamlandı. Hakan Yakın falan transfer edildi, Ergün bile denendi, oyun kurucu sıkıntımız vardı, Necati forvet arkasında biraz oyun kurucu, biraz ikinci forvet tadında oynadı.. Hagi gibi bir adam bulmak zordur muhakkak ama o mevkide oynayabilecek herhangi bir adamımız bile yoktu.

Gerets geldi sonra. Dünyanın gelmiş geçmiş 5 sağ beki sayılsa o da listeye girer herhalde. Bizim sağ beklerin hepsi ise devşirmeydi. Cihan Haspolatlı'nın Sami Yen'de yarattığı etki tarif edilemez. Sabri yeni yeni oralarda deneniyordu. Hasan Şaş bile oynadı, Uğur formayı kopmaya çalışan genç çocuktu ama Uğur da altyapıda stoperdi, yani yeni bir sağ bekti o da aslında. Sağ bek Gerets zamanında sağ bek sıkıntımız oldu.

Feldkamp'ın ve Skibbe'nin futbolculuğunu bilmiyorum, Bülent Korkmaz'a geçelim. Türkiye'nin en iyi stoperi takımın başına geldi,stoperde Kewell oynadı. Sakatlıklar çok etkiledi ama bu sıkıntı yaşandığı gerçeğini değiştirmez.

Ve şimdi Rijkaard. 90lı yılların kadife ayaklı orta sahası. Oyunu iki yönlü oynayan ilk orta saha belki de. Şimdi Galatasaray'ın başında. Ve en zayıf noktamız orası. Mehmet Topal, Ayhan, Mustafa Sarp...

İroni mi, yoksa teknik direktörler kendi mevkilerindeki futbolculara fazla mı güveniyor, ne oluyor ağabey (Extensor'a gönderme) anlamadım ben bu işten birşey.

4 yorum:

mre dedi ki...

Şahane tespit. Evet bu hocaların başka eksikleri de vardı ama kendi mevkilerindeki oyuncular kadar açık çekmedi hiçbiri.Çok beğendim elinize sağlık.

Büyük Beyaz dedi ki...

çok yerinde bir tespit. hiç bu açıdan düşünmemiştim.
bravo:)

mirmak dedi ki...

Muhteşem bir bakış açısı gönülden tebrik ediyorum... çok güldüm eğlendim ve hayret ettim bir taraftan da. Çok ilginç bir istatistik diyelim buna. Yalnız ben FT'yi orta saha bilirdim...

Sinan Yılmaz dedi ki...

:) Meira'yı gönderdi sakatlık anlamam ben.

Kutay nasıl bir düşünce sistemin var ağabey senin :D