Çarşamba, Ekim 13

Azeri Golü


Yıllarca bu golü denedim. Halı sahalarda oynadığım takımlarda. Mahallerden çocukluk arkadaşım Türker ile taktiğimizdi bu. Fakat Türker ile yollarımız ayrılınca bu golü atamaz olmuştum.

İşin zorlayıcı kısmı yapabilmek değil. Bıraksalar yapardık. Ama haftada 1 kez maç yapanın "adam sürekli maç yapıyor" denilerek baştacı edildiği halı saha takımlarında bu golü atmamıza izin verilmiyordu. Defans oyuncuları 1 öğrenci ve 1 bakkaldan oluşan ve bizden maç içinde 26 gol yiyen takımlar bu golü yemiyorlardı. Üstelik bizim atmaya çalıştığımız golde sadece bir kişi topun üzerinden atlıyordu. Onu bile yemiyorlar genelde.

Korner demişken; San Marino'dan kornerden yediğimiz golü hatırlayan var mı? San Marino tarihinin ilk korneri olarak geçmişti sokak literatürüne. Herşey bir yana o günler güzeldi işte. San Marino'yu son 10 dakikada yenebildiğimiz günler.

Azerbaycan'a yenilmek şaşırtmadı. Geçen sezon Qarabag takımının Avrupa Kupaları'nda yaşattıklarını hatırlıyoruz. Azeriler kasıyorlar birşeylere, çalışıyorlar. Dün bir arkadaşım aradı; "Türkiye'ye 1.15 veriyor, 1.05 olması lazımdı" dedi. Ben de Azerbaycan'a oyna dedim hafif şakayla karışık. O oynadı mı bilmiyorum ama ben oynamadım. Akıl alıyordu bir noktadan sonra ama kalp hiç almıyordu.

Kalp demişken; bugün işte ve sokakta üzgün kimse yok. Defalarca yazdık bir daha yazalım. Futbol milli takım misyonunu çoktan doldurdu. Bu halkın takımı olmaktan çıktı. Galatasaray Karabük'e, Fenerbahçe Kayserispor'a yenilince daha çok üzülüyoruz. Daha da ilginci Galatasaray'ın Karabük'e yenilmesi sokakta daha çok konuşuluyor. Tarihinde ilk kez Azerbaycan'a yenilmek ne kimseyi üzüyor ne de şaşırtıyor.

Peki bu takıma Fatih Terim'in takımı deniliyor. Azerbaycan'ın Derwall'i ise Rasim Kara'ymış. Beşiktaşlı olsam Rasim Kara'nın takımı Fatih Terim'in takımını yendi derdim. Kulüpçülük sokmadan bu milli takımın muhabbeti sarmaz. Keyif veren hiçbir şey yok.
Şunu da ekleyelim. Sadıkov'un Eskişehirspor futbolcusu olduğunu, daha önceden Türkiye'de oynadığını bilmeyen insanlar var. Bu insanlar geçimini futboldan kazanıyorlar. Kendi liginden bihaber olan insanlar, bugün kimseyi eleştirme hakkı bulmamalı. Bana göre; Azerbaycan'a yenilen milli takım futbolcuları değildir. Türk futbolu hocasıyla, topçusuyla, basınıyla, spor adamıyla yenilmiştir Azerbaycan'a. Geçen hafta Alman futboluna yenildiğimiz gibi.

3 yorum:

chicharito dedi ki...

Oğuzun takımı beni hiç şaşırtmadı. Artık ülkenin takımı olmaktan çıktı dedıgınız gıbı çogu ınsan için.İlgilenirseniz
http://chicharitounited.blogspot.com :)

Pamukk dedi ki...

bi alt yapı hocası yada sorumlusu yokmuydu Gsnin? hollandalı gelince gitmişti, o azerbaycana gitti diye biliyorum? ismini hatırlamıyorum.Serpil Hamdi Tüzün de orda sanırm.

kutay dedi ki...

@pamukk
bahsettiğin hoca ali yavaş. azerbaycan'ın qabala takımının altyapısında, hatta birkaç ay önce takımlarının şampiyonluk haberini alıyorduk.. kategorilerin ismi miniminikler falan, sempatik isimler var..)
bu arada qabala'nın a takım hocası tony adams...