Çarşamba, Ekim 27

Gerets Fas'ta


Peralta hatırlar; ıllar önce Msn iletim garip adam Eric Gerets 'ti. Onunla geçen 2 sezon çok fırtınalı olmuştu. Tavrıyla, tarzıyla, duruşuyla çok sevdiğim hocalardan biri haline gelmişti. Ama zaman zaman garip hamleler ve garip demeçler vererek beni çıldırtıyordu. Ortası yoktu. Bir hafta çok seviyordum, bir hafta aşırı kızıyordum; ki bunların saha sonuçlarıyla alakası yoktur.

Benim tutarsızlıklarım olabildiği gibi, Gerets'in de garip bir adam olduğu gerçeği var. Son yıllarda verdiği kararlar da bunu gösteriyor ama biz pek şaşırmıyoruz artık.

Marsilya gibi bir şehri, insanlar ona tapma noktasına gelmişken bıraktı ve Arap yarımadasına gitti. Baştan yazalım, Belçika, Hollanda ve Almanya gibi nispeten daha düzenli sakin kuzey ülkelerinde çalıştıktan sonra yolu Türkiye'ye düştü. Kaosun, plansızlığın ve gündem gürültüsünün fazla olduğu bir futbol ülkesine. Üstelik 2006 yılı, o 2006 model Galatasaray bizim ülkenin sınırlarını bile zorluyordu.

Daha sonra Fransa. Ama güneyi, en Fransa olmayan yeri. Marsilya gibi ülkenin en başarılı ama son yılların kupasız takımı. Onlara uzun bir aradan sonra şampiyonluk heyecanı yaşattı, yarışa soktu. Görevinden gururlu bir şekilde ayrıldı, ayrılması gerekiyordu. Şimdi rota Avrupa'nın hangi ülkesi derken o Asya kıtasına, Arabistan yarımadasına gitti. Gerets'i sadece takip edenler bunu şaşırabilirdi ama biz, bizle geçirdiği 2 yıl sayesinde pek şaşırmadık.

Şimdi 3.kıtasına geçiyor. Artık Afrika'da Ve bu sefer bir milli takım. Fas futbolu artık Gerets'in ellerinde.

1 yorum:

highstanbul dedi ki...

guzel adamdir, severim gerets'i.