Cumartesi, Aralık 26

FAUL! FIFA'nın Karanlık Yüzü


Andrew Jennings'in kitabı. Fifa'nın 1974'ten başlayan ve günümüzde hala devam eden pis ortamını gözler önüne seren kitap. Havalange, Samaranch, Adidas, Adi Dassler, Sepp Blatter, özellkle Sepp Blatter, en çok Sepp Blatter, Michael Platini ve daha birçok kişinin kirli çamaşırlarını ortaya dökmeye çalışmış Jennings.

Şahsen ben araştırma kitaplarından haz etmiyorum. Bir sürü bilgi. Bir yerden sonra adamı sıkıyor. Benim gibi mali işlerden anlamayan bir adam için okumak külfet bu tip kitapları. Lakin, bu kitap diğerlerinden farklı. Benim de en çok hoşuam giden yönü bu oldu.

Jennings kitabı bir roman havasında yazmış. Edebi bir dil var. Sadece, o bunu yaptı şu kadar para götürdü, bu burada şunu kazıkladı cümlelerinden ibaret değil olay. Tasvirler, keilmeler, anlatım tarzı kitabı okunur kılıyor, sıkılmıyorsunuz.

Fakat herşeye rağmen (benim mallığımdan kaynaklanıyor aslında) kitapta anlamadığım çok nokta var. İşin içine para, hesap, sayılar, hukuk kuralları girdi mi aklım karışıyor. Yine de Sepp Blatter'in çok pis bir adam olduğunu anlamak zor değil. Bu, kitabı okuduğumuz için kaynaklanan bir durum değil. Az çok belli olan birşeyi daha somut kanıtlarla öğrendik.

Kitabın arka kapağı, en güzel kısmı. Sinema afişlerindeki gibi, bir çok gazetenin övgüsü var arka kapakta. En sonda ise şu cümle yer alıyor: 'Bunların hepsi hikaye' Sepp Blatter

Bu arada Blatter, Sprinfield Polis Memuru Şef Wiggum'a beniyor sanki?

1 yorum:

Arkhe dedi ki...

Çok fazla isim var, bir yerden sonra hepsi birbirine karışabiliyor ama özellikle 4-5 isim isteseniz de akıldan çıkmıyor.

Özellikle 2006 Dünya Kupası'nın Almanya'ya verilişinde dönen dolaplar çok ilgi çekici. Stad ve şehir durumlarını öner sürerek Euro 2016 şansımızın az olduğunu iddia edenler iyi okumalı.

Stad, otel, şehir falan hiç önemli değil, her şey lobi.