Cuma, Şubat 27

Giden Her Sevgilinin Ardından...


Tamam Skibbe sevgili değildi. Onun ardından da ağlamadık. Hatta asıl sevgili de o gidince geri döndü. Ama bunlar Skibbe için bir veda yazısı yazmamayı gerektirmez. 3 gün boyunca Galatasaray hakkında yazı yazmak istemedim. Bordeux maçını bekledim. Zaten ortada bir sürü fikir, yorum, tartışma dönüyordu, üstüne bir de ben bir şeyler karalamayım dedim. Bu arada Skibbe kaynadı tabi.

Neyse ki Polat ona çok şık bir veda yemeği verdi. Başkanlık seçimlerinin ardından herkesin Çiçek'e gitmesini andıran bir olaydı. Galatasaray'a da bu yakışırdı. Dün de maçın sonunda kaptan ve Arda onlara teşekkür etmeyi ihmal etmediler.

Sevabıyla günahıyla bir yabancı teknik adamı daha yedik. Şanslıydı çünkü Galatasaray'ın son yıllardaki en iyi kadrosu ona emanet edilmişti.Şanşsızdı çünkü Galatasaray tarihinin en entrikalı ve karmaşık ilişkili dönemine denk geldi. Şansı şansızlığı oldu, şanşsızlığı şansı oldu.

Yıllardır Galatasaray ile yatan kalkan biri olarak çok rahat söyleyebilrim ki Galatasaray'ın hocalarından çok şikayetim olmadı. Terim Terim'di zaten. Arkasından Hagi geldi. Dibe düşen takımı ayağa kaldırdı. Gerets o takımı şampiyon yaptı. Daha önce de demiştim. Gerets'e bu kadro verilseydi bambaşka olurdu. Kalli garip adamdı ama 2000li yıllarda Kadıköy'de yenilmediğimiz tek maçı onun takımı oynadı. Seviyordum geçen seneki takımı. Koşan, mücadele eden 20 yaşındaki çocuklar ve Hakan-Hasan-Ayhan-Ümit abileri. Keşke o takım bozulmasaydı ve Skibbe öyle gelseydi.

Skibbe'yi tartışmayacağım. İyisiyle kötüsüyle bir 7 ay yaşadık. Şu bir gerçek ki kötü niyetli biri değildi. Nasıl ki sahadaki topçu için "kötü oynasın ama yeter ki koşsun" diyorduk, Skibbe de öyleydi. İşini yapmak için çabalıyordu. 4ü defans deniyordu, bakıyor olmuyor 3-5-2ye dönüyor, başka şey yapıyor, Benfica'ya farklı bir şey deniyor, Berlin'de farklı birşey yapıyor. Deniyor, çabalıyor. Ama çoğu zaman olmuyordu.

Devam edilebilir miydi? CM olsa edilirdi. Ama Sami Yen'de 5 gol yerseniz kalmanız için anca Terim gibi camia içinden gelmeniz veya Süren gibi arkanızda gerçek anlamda duran biri olmalıydı. Skibbe bırakın Süren'i(ki sevmem kendisini) Mehmet Cansun bile bulamadı. Adnan Sezgin olunca iplikle beraber yaşadı Alman.

Diyecek tek şey yolun açık olsun. Emekler için teşekkürler.

Hiç yorum yok: