Pazartesi, Şubat 23

Sen Ne Zaman Gideceksin?


Galatasaray'da hoca değişikliği yaşandı. Son 20 yıldır (benim takip edebildiğim süre) ilk defa sezon ortasında, yarışı sürdürken hoca değişiyor. Geçen sene Kalli istifa etti ama yerine başka biri gelmedi. Yani iç dinamiklerle devam edildi ( iç dinamik ne demekse).

Suçlu bulundu. Dün maçtan sonra kalsik bir mağlubiyet akşamı yaşadım. Eve gittim, hiçbir şey olmamış gibi soğukkanlıkla msni açtım. Fenerli arkadaşlar dahil kimseden bir alay işitmedik. Demek ki ne ekersen onu biçiyorsun. Geçelim. Yarım saat sonra hayatla ilgili tüm ilişkimi kopardım, uykusuz geçecek geçeyi film izleyerek doldurdum.

En uzun sürecek filmi seçtim. 3 saatlik JFK. Bir Oliver Stone saheseri. Filmde JFK'yı vuran şahıs olarak iddia edilen Lee Harwey Oswald yakalandıktan sonra şöyle diyordu: "Beni günah keçisi yaptılar." Skibbe'nin ve Galatasaray'ın hali de budur.

Filmi bilen bilir anlatmaya gerek yok. Skibbe tıpkı Oswald gibidir. Tek suçlu o değildir. Belki en az suçlu odur. Ama günah keçisi odur. Peki Galatasaray'ı vurmaya çalışan kim? Akla gelen bir numaralı isim bence Adnan Sezgin'dir.

90'ların başını geçelim. 2000'e gelelim. Ne olursa olsun adı İstanbulspor'da teşvik skandalına karışmış bir isim. Özhan Canaydın'ın sırf bu nedenle onu kulüp içinde istemediği biliniyor. Sonra Galatasaray'a geliyor. Eğer işini iyi yapan biri olsa bu yaptıklarını veya yapmadıklarını unutabiliriz. Ama hiç bir fatdası yok. Alınan hiçbir karar yerinde değil. Üstelik her yapılan yanlış, başka bir yanlışla düzeltilmeye çalışılıyor. Herkes gidiyor o kalıyor.

Takımdan başlayalım. Mondragon'u yollayıp De Sanctis' getirmek, Song-Tomas'ı bozup, Meira'yı getirmek akıl almayacak şeyler değildir. Aklın asıl almadığı yollanan oyuncuları masraflı diyerek yollayıp daha büyük paralara diğerlerini getirmektir.

3 sezondur sağ bekte Sabri'ye tahammül eden Galatasaray tribünü ezeli rakibin Gökhan Gönül'ünü hayranlıkla izliyor. O Gökhan Gönül Galatasaray'a 100.000 euro civarı bir fark ödenmediği için gelmemiştir. Sebep ise 2.ligden bir oyuncuya o kadar para verilmeyeceğidir. Amerika'da tez konusu olacak bu transfer çalışmalarında en büyük kazık ise Carrusca'dan gelmiştir.

Hoca kısmına gelelim. Gerets ile sözleşme imzalandı, şampiyonluk kaybedilince yol verildi. Boşuna tazminat ödendi. Yerine Kalli geldi, işime karışılıyor dedi, istifa etti. Bu lafın altında kalmaması gerekenler onu bir sonraki sezon danışmanlığa getirdi. Milyon dolarlarla kurulan bir takıma Skibbe gibi çok tartışılan bir hoca getirildi.

Yazmak istemiyorum yazdıkça sinirim bozuluyor. Her olayın başından Adnan Sezgin çıkıyor. Şimdi adı geçen isimler Hagi-Bülent. Tek dileğim Hagi gelsin, Sezgin'e atarını giderini yapsın, varsın şampiyonluk gelmesin. Yeni İstanbulspor Galatasaray olmasın. Gitsin Şekerspor ile devam etsin projelerine..

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Bravo ağzına sağlık.

Adsız dedi ki...

mükemmel bir yazı helal olsun.

Othello dedi ki...

Carrusca'yi Sezgin getirmedi.