Pazar, Temmuz 5

Sol Ayak Nasıl Gelişir?


Kezman, Fenerbahçe'ye transfer olduğunda bir şehir efsanesi ortaya çıktı. Sasa İliç hariç her Sırp gibi deli ve çılgın olduğu düşünülen Mateja, rivayete göre geçmişte bilerek sağ ayağını kırmış. Bunun nedeni de sol ayağını geliştirmek istemesi. Alçıda olan sağ ayağı yerine sürekli sol ayakla topa vurmak mecburiyetinde kalmış.

Four Four Two dergisinin yaptığı bir röportajda, Kezman bunu yalanladı. Yine Four Four Two dergisinden öğreniyoruz. David Villa muhteşem bir forvet olmasını sağlayan çift ayaklı olma özelliğini böyle bir olaya borçlu.

9 yaşında yerel bir kulüpte oynarken sağ ayağı kırılıyor. Hatta felç kalma tehlikesi bile yaşıyor. Şöyle diyor Villa: " Sağ ayağım alçıdayken babam sürekli olarak sol ayağımla topa vurma konusunda beni çalıştırdı."

Sol ayakla topa vurmak inanılmaz bir meziyet. Futbolda çok büyük bir avantaj. Şahsen ben de solağım. Ama nasıl olduğunu bilmiyorum. Hayatımın çoğu yerinde sağ tarafımı kullanıyorum ama iş topa vurmaya gelince sol ayağım işliyor.

Sol ayak nasıl gelişir bilmiyorum ama şu bir gerçek ki sol ayağı gelişen bir topçu diğerlerine oranlar kesinlikle bir adım öndedir. Pazar günü yazılacak başka bir yazı aklıma gelmedi. O yüzden bugün de böyle olsun.

5 yorum:

scapula dedi ki...

Sağ elini, sol ayağını kullanan kim var ki?

Sen, ben, bir de Hagi... :)

kutay dedi ki...

bu da güzelmiş,
ama hagi'nin blog'u yok...)

emre1234 dedi ki...

messinin sag elini kullanıp sol ayak top oynadıgınızı bılıyormuydunuz sız

RaRe dedi ki...

ben de sağ elle yazar sol ayakla top oynarım...gayet doğal bence =)

Unknown dedi ki...

Sağ el kullanırım futbolda ise sol bnm için avantajlı bir durum. ♥♥♥♥