Perşembe, Nisan 29

Savunma Sanatı


- Savunma futbolunu sevmemek normaldir. İnsanlar gol görmek ister. Ama bu futbolu sadece bir savunma futbolu olarak nitelendirip geçiştiremezsiniz.

- Unutulmaz maçların özellikleri vardır. Ya çokça hikayeleri olan insanları barındıran maçlardır. Ya bol gollü bol pozisyonlu bir maçtır. Ya da bir takım tek kale oynar ama rakip istediğini alır. O nedenle bu maç unutulmazdır.

- Lionel Messi'nin hala İtalyan takımlarına gol atamadığını hatırlatıyorum.

- Mourinho'nun çok büyük bir taktiksel dehasını görmediğimi itiraf ediyorum. Ama bir takımı böyle hazırlamak, 11 kişiyi bu konsantrasyon seviyesine çıkarabilmek büyük iş.

- Nou Camp son yılların en ateşli Nou Camp'ı belki de fakat yine de yetersiz.

- İnterli futbolcular savunma futbolu oynadılar. Ama tamamen zekalarını ve yüreklerini ortaya koydular. Çirkinleşmediler. Tekme atmadılar. Gentile havası yoktu.

- Bu maça zevksiz diyen önyargılıdır. Ben çok fazla zevk aldım. Barcelona'nın 90 dakika boyunca doldur-boşalt yapmaması da, İnter'in muhteşem savunması da alkışlık. O kademeler, o blokların dizilişi en az hücüm futbolu oynayan takımlar kadar zevk verdi. Ortada bir savunma sanatı vardı. Herkes yapamaz. Zaten 2 senedir kimse yapamadı.

- Güzel hareketler görmek, hızlı futbol izlemek isteyen Japonya Ligi'ni takip etsin. Burası Avrupa Şampiyonlar Ligi.

- Barcelonalı futbolcular 2 yılda çok haklı olarak büyük sempati kazandılar. Bir kilişe söz bir kez daha ortaya çıktı. Sempati kazanmak zor, antipatik olmak kolaydır. 2 yıldır çok çalışarak, didinerek bilek hakkıyla ulaştıkları sempatiden 90 dakikada uzaklaştılar. Kendini yere atanlar, numara yapanlar, ucuz oyunlara kaçan futbolcular yakışmadı.

- Hikmet Karaman ve İlker Yasin hakkında uzun uzun yazabiliriz. Ama sadece bir cümle ile geçiştirelim. Maç 0-0a kitlendiği anlarda, dakika 50'den sonra yavaş yavaş Barcelona'ya ve Guardiola'ya sataşmalarını yadırgadım. Hakem o golü verseydi, turu geçseydi Barca ne diyeceklerdi?

- Barcelona'nın verilmeyen golünü ben verirdim ama her hakemin kendi tarzı vardır. Bu arada Pique'nın golü de ofsayt sanırım.

- İlk maçı iç sahada oynamak mı daha avantajlı yoksa deplasmanda mı? Türkiye'de ilk maç deplasmanda oldu mu herkes büyük bir avnataj kazanıldığını düşünüyor. Fakat ben değişen futbolla beraber, daha doğrusu yakınlaşan seviyeler nedeniyle ilk maçın iç sahada oynamasının daha avantajlı olduğunu düşünüyorum. Bu sene Şampiyonlar Ligi'nde de bunu gördük.

- Pique'nın attığı golü Türkiye'de hangi santrfor atabilir? Belki Bobo?

- Motta'nın finalde oynama onurunu elinden alan Busquest'in bundan sonraki futbol hayatında kupa kazanmamasını diliyorum.

- Van Gaal- Mourinho finali gerçekten güzel olacak.

- İnter, Barcelona tarihinin Hamburg'u oldu.

- Şampiyonlar Ligi yarı final maçından önce güneşin batışını izlemek İspanya'da yaşamak için nedenlerden sadece biri.

- Finale çıkmadan "oda" muhabbeti yapan takım, finale çıkamaz. Kendimizden biliyoruz.

- Nou Camp'da maç sonu yaşananlar Kadıköy'de olmuyor. Fıskiyleri açmak nedir? Geçen sene 6 kupa kazanan takım bu kadar antipatik olmamalıydı bir gecede.

- Guardiola'yı tartışanlara: "6 kupayı unutma, vefasızlık yapma."

- Kurtarıcı olarak oyuna giren Jeffren Suarez , bana Cafercan'ı hatırlattı. 2 sene sonra Hercules'de falan oynar artık.

- Şampiyonlar Ligi'nde karşı karşıya oynayan 4.kardeşler olmuş Militolar. Diğer üçünü bilmiyorum, bilen varsa yardımcı olsun.

- Mourinho keşke santraya bayrak dikseydi. Ama dur lan, yapan vardı onu..)

- Euro 2000 'de oynanan İtalya - Hollanda maçına selam olsun.


6 yorum:

sukullaci dedi ki...

o golü bu ligde anca alex atar.

bide o kardeşleri ntv den buldum

"UEFA'da bugüne kadar sadece 3 kardeş grubu karşılıklı maça çıktı: Johannes (Celtic) ve Atli Edvaldsson (Valur Reykjavík) 1974/75'te UEFA Kupa Galipleri Kupası, Ronald (PSV Eindhoven) ve Erwin Koeman (KV Mechelen) 1988'de UEFA Süper Kupası ve John Arne (Roma) ve Bjørn Helge Riise (Fulham FC) bu sezon oynanan UEFA Avrupa Ligi maçı."

fethi dedi ki...

"" Şampiyonlar Ligi yarı final maçından önce güneşin batışını izlemek İspanya'da yaşamak için nedenlerden sadece biri.""

geçen sene barcelona-chelsea maçının başlamasını beklerken stadda,aynı şeyi düşünmüştüm.

kutay dedi ki...

@sukulacci
teşekkürler kardeşler için..

@fethi
nou camp görmüş birinin karşısında düğmemi ilikliyorum..)

İlker dedi ki...

Nou Camp'ta yaşananlar Kadıköy'de ol(a)maz tabi. Kazanabiliyo musunuz ki sizin sevinmenize fırsat olsun?

Adsız dedi ki...

Inter için çirkinleşmediler demişsin.İki devrede belki de 15'er dakika yediler.Daha maçın 30. dakikasında kalecileri zaman geçirmekten sarı kart gördü.Niyetlerini ve çirkinliklerini en iyi gösteren olay benim için daha maçın başında olan Maicon'un dışarıda ayağa kalkıp,içeri girdikten sonra kendini yere bırakmasıydı.

İBB ya da D.bakır böyle oynasa ana avrat küfür ederiz.

canbil dedi ki...

2 senede kimse yapamadı sözüne katılmıyorum.

geçen sene çelsi de yaptıydı. 2 maçta da kitlemiş ve daha üstün ıynamıştı barcadan.