Perşembe, Haziran 25

Die Hard


Aksiyon filmlerini sevmezdim. O nedenle Die Hard serisinin yanından geçmedim. Bruce Willis de sevilecek bir aktör değildir. O nedenle Die Hard serisinin yanından geçmedim. Ama yanlış yapmışım. Die Hard'ı çok sıkılıdığım bir zamanda izledim ve çok beğendim. Günümüz aksiyon filmlerinin atasıdır bence. Komedi filmi olarak bile izlenebilir. Diyaloglar şahanedir.

1988 yapımı ilk film bence en güzeli. IMDB'de 123.sırada. 1990'da çekilen 2.film de fena değildir. Havaalanının mekan olarak seçilmesi ilk filmdeki otelden daha çok renk katmıştır. Aynı zamanda ilk filme yapılan göndermeler oldukça hoştur. 1995'deki film Samuel L. Jackson ve Jeremy Irons'u da barındırır. Bambaşka bir güzelliktir bu iki adamın kadroda olması. Bruce Willis yerine çok sevdiğim Mickey Rourke olsaydı daha güzel olmaz mıydı diye düşünürüm bazen. Ama en azından Bruce Willis'in de bu dünyada hoş bir işi olmuş bu sayede. Film afişindeki 11 Eylül benzerliğine dikkat çekerim.

Hiç yorum yok: