Salı, Haziran 30

Funchal


Portekiz'de bir futbol kulübü Funchal. Yıllar önce çekilmiş bu fotoğrafta 9-10 yaşlarındaki birkaç çocuk var. Funchal forması giymişler. Beyaz şimşek gibiler. Tıpki Real Madrid gibi. Kendilerini belki de Real Madridli futbolcuların yerlerine koyuyorlar çift kale maçlarda.

Hemen hemen hepsiyle aynı yıllarda doğdum. O yüzden biliyorum.O yaşlardayken Hierro gibi savunmacı olmak isteyen çocuklardan Funchal takımında da, Kadıköy'deki mahalle takımında da da vardır muhakkak. Gol atan Zamarano olurdu. Ben Redondo hastasıydım mesela. Laudrup ve Hagi Real-Barca arasında giderdi. Hagi sonra bizim mahalleyi yerinden oynattı, bizim mahalleden yerleri oynatan biri çıkmadı henüz. Oysa Funchal takımından çıktı.

Bu resimdeki çocuklardan biri C.Ronaldo. Hangisi olduğunun bir önemi yok. Bu takımdan Real Madrid'e bir topçu gitti, gerisi ayrıntıdır, o ayrıntı popüler kültürün işidir. Bu fotoğrafın çekildiği yıllarda genç bir adam hayallerine yeni yeni kavuşuyordu. Raul Gonzales Real'de kadroyu zorluyordu. Bu çocuklardan biri şimdi Raul ile aynı takımda olacak. Raul, Real'de takım kaptanı artık. Real'de Raul ile beraber oynama hayali o yıllardan beri içinde o yaş grubunun. Kendimden biliyorum çünkü. İşin sinir bozucu tarafı, ulaştığı bu yerin değerini bilemeyen, milyonlarca çocuğun hayali olduğunu idrak edemeyen (en azından ben öyle düşünüyorum), artık çocukların hayallerini değil, Tony Montana'ya özenen varoş gençlerin hayallerini gerçekleştirmeye çalışan bir kişilik yaşıyor bu hayali. O yüzden mi Messi ve Kaka çocuklar tarafından daha çok seviliyor acaba?

1 yorum:

rogg dedi ki...

C.Ronaldo alt sıra sağdan 3. topun başındaki veled