Çarşamba, Mart 18

Kartalspor 1949-2009


Kartalspor bu haftasonu 60.yılını kutlayacak. 1949 yılında kurulan kulüp bu sezon Süper Lig yolundaydı ama sezonun bu döneminde ligde kalmaya çalışıyor. Egemen Korkmaz ve Servet Çetin gibi iki stoperi, Volkan Demirel'i, Ender Alkan'ı, Erman Özgür'ü, Burak Akdiş'i son olarak Yaser Yıldız'ı yetiştirdi, bu sezon ise Haİskender Alın, Gökhan Güney, Yaser Hacımustafaoğulları, Soner Şahin, Selçuk Şahin, Süleyman Varlık ile adından söz ettirdi kulüp. Bu 6 ismin 5'i takımdan ayrıldı. Sevilecek , sempati duyulacak bir takım Kartalspor sırf bu nedenle bile.


Ayriyeten semtin dokusu, statın kokusu, bordo-beyazın coşkusu hoş gelir. Bizim için yani ben ve Peralta için de önem arz eder. Gerçi Peralta aynı şeyleri hissediyor mu bilmiyorum. Ama 7 sene okuduğumuz okul bu semtteydi. O nedenle Kartalspor biraz bizim takımımız gibiydi.


Kartalspor'u anıp da aklına Adanaspor maçını getirmeyen futbolsever yoktur. 1997 yılının haziran ayı. Güneşli güzel bir gün İstanbul'da. Okuldan çıkıp eve geldim. O an ikilemde kaldım. Televizyonda Kartalspor-Adanaspor maçı var, dişardan da arkadaşlar top oynamaya çağırıyor. Ben Kartal maçını tercih ettim ama arkadaşlar buna hiç alınmadı. Hatta bize haber ver diyerek beni görevlendirdiler. Play-Off yarı finali. Kazanan finale çıkacak, finali kazanan Süper Lig'e çıkacak. Biz de okuldan çıkıp Süper Lig maçı izleyeceğiz. Hayali bile güzeldi.


İlk turda Zafer Biryol'un yedek, Fazlı Ulusoy'un 11'de oynadığı Mersin İ.Y.'nu 2-0 la geçti Kartal. Yarı finale Adanaspor'un karşısına öyle çıktı. Adanaspor sağlam takımdı. Trabzonspor efsanesi "küçük" Hamdi orada, Altan "Veron" Aksoy 10 numara, sağ bek Emrah Eren, Antalyaspor'dan hatırlanan Şenol Yavaş geride, kalede Hasan Gültang. Volkan Bekiroğlu yedek.


Kartalspor'un yedek kulübesinde Burak Akdiş ve Erman Özgür var. Sahada ise geçen hafta Kasımpaşa'nın başına geçen Besim Durmuş, Tanju Çolak'ın kardeşi, o sene ligde 11 gol atan Yücel Çolak, Murat Alaçayır, Erol Kapusuz gibi isimler yer alıyor.


Maç başlar ve ilk gol henüz 4.dakikada geldi. Adnan Gülek 1-0 öne geçirdi. İlk yarı bu skorla bitti. Sıkıntılı, gergin heyecanlı bir devreydi. Her an her şey olabilir. İkinci yarı da golle başladı. Bu sefer ikinci yarının 4. dakikasında Yücel Çolak attı 2-0 oldu. 10 dakika sonra fark 3'e çıktı. Artık Adanaspor çökmüş, Kartalspor uçuyordu. Ben de gönül rahatlığıyla topumu oynamaya gittim. Bir yarım saat sonra su içmek için eve dönünce maçın devam ettiğini gördüm. Olmayacak şey olmuştu. O ruhsuz,cansız Adanaspor maçı 3-3'e taşımıştı. Hem de son 10 dakikada. Dakika 80 Altan Aksoy, dakika 82 İsa Turan, dakika 86 Hamdi Aslan.


Maç penaltılara kaldı. Geriden gelen takımlar maç penaltılara kalırsa bu maçları kazanır. Bknz. 2005 Şampiyonlar Ligi Finali, 2008 Sevilla-Fenerbahçe maçı, 2008 Türkiye-Hırvatistan maçı.. Bu da öyle oldu. Kartalspor ucuna kadar geldiği Süper Lig'in kapısından dönmüştü. Adanaspor ise finalde Şekerspor'a yenilmişti. Kötü bir gündü. Ama bugün hatırlarken güzel hatırlıyoruz. Uzaktan sevmenin güzelliği bu işte.


Sözün özü nice 60 yıllara Kartalspor. Ve bu bağlamda İstanbul'un diğer semt takımlarına da başarılar. Karagümrük, Zeytinburnu, Maltepe, Pendik, Beykoz, Beylerbeyi ve diğerleri...

1 yorum:

Unknown dedi ki...

15 yaşındaydım.Bu maçın acısını hala yüreğimde hissederim