Salı, Mart 10

Platoon


Wiliam Dafoe'nin şov yaptığı, Charlie Sheen'in nasıl daha sonra bu hale geldiğine anlam veremediğiniz bir film. Oliver Stone için ne desek boş. 5 tane yönetmen say deseler onun adını veririm. Adagio For Strings bir şaheser zaten. Ama bunların hepsini geçiyorum. Zaten defalarca söylendi.

1986 yapımı bu filmi(yani ben 1 yaşındayken) askerden döndükten 6-7 ay sonra, 24 yaşımda izledim. Ve bütün oscarlar, ödüller, imdb puanları boş. Şunu anladım ki, Türk ordusunu en iyi anlatan film budur. Askerler arasındaki çatışmalar, düşmandan çok kendilerinden darbe yemeler vs. Aslında çok uzun anlatırım ama halkı askerlikten soğutmak da istemiyorum. Emret Komutanım'a ve türevlerine kanıp güle oynaya askere gideceğinize bu filmi izleyin. Üstelik korkmanıza da gerek yok Vietnam'da olmayacaksınız çünkü.

Filmle ilgili bir not. Bugün Vietnam filmi deninice aklınıza gelen herşey, dost muhabbetlerinde yapılan Vietnam replikleri hepsinin kaynağı bu film. Güzel film ama. Dafoe'nin hastasıyız.

Hiç yorum yok: