Çarşamba, Eylül 23

Kadıköy Boğası



Şimdi bu aşağıdaki videoyu niye koydum bilmiyorum. İnternette gezinirken karşıma çıktı. Video yüklemeyi öğrendiğimden beri de bu işe sardım. Arşiv sitesi gibi olacağız. Gibi diyorum gerçi ama öyle bir site de pek yok. Arşiv konusunda sıkıntılı bir milletiz.

Serhat Akın'ı Serhat Akın yapan maç değilse de, Serhat Akın'ı bize tanıtan maçtır bu. Mustafa Denizli'nin Fenerbahçe'ye geldiği sezon o da Ali Güneş ile beraber geldi İstanbul'a. Stuttgart ile oynanan hazırlık maçı. Maçın skorun, gollerini falan Peralta daha iyi bilir. Yalnız bu hareketi ilk gördüğüm an Serhat'a biçtiğim modeli hatırlıyorum da gülüyorum şimdi.

Hızlı süratli, yıpratıcı ve olağanüstü tekniğe sahip bir forvet diye düşünmüştüm. Eyvah dedim. Ama tam olarak öyle olmadı. Serhat o maçtan sonra hep süratliydi ama son vuruş konusunda az daha fenomen oluyordu. Bu hareketi yapabilen bir gence yakışmayan bir bitiriciliği vardı. Daum'un onu sağ tarafa çekmesi bence olumlu bir hareketti. Onun sağda, Tuncay'ın solda oynadığı ilk zamanlarda Daum'a "deli" deniyordu.

Bu zaman ile bu videoyu birleştirirsek, acaba Kadıköy'de forvetlerin üzerinde bir şanssızlık var diyebilir miyiz? Avrupa'nın üst düzey liglerinin üst düzey takımlarında oynayan Kezman da, La Liga gol kralı Guiza'da, bu hareketi yapan "genç" Serhat da saç baş yoldurdu mütemadiyen.

Neyse bu konumuz olmasın vazgeçtim. Serhat iyi topçuydu. Tam olarak nerede dağıldı tam kestiremiyorum ama herhalde Fenerbahçe kampını parasını alamadığı için terk etmesiyle başlamış olabilir herşey. Büyük takımların değerini parayla ölçmeye çalışan futbolcu yanlışlarından biri.

1 yorum:

peralta dedi ki...

fenerbahçe'nin o sene yaptığı en ciddi ve son hazırlık maçıydı stuttgart maçı.

gollerden ikisini kenneth anderson atarken, diğer gol üstelik skor 2-2 iken 89'da serhat'tan gelmişti. stuttgart'ın bir golünü christian lizstes atmıştı diye hatırlıyorum, yanılıyor olabilirim.

iyi topçuydu serhat, severdik... forvetken sağ kanada çekilmesi ile birlikte düşüşe geçti bence. nitekim 2005 yılı sonunda kopardı bağlarını fenerbahçe ile.