Perşembe, Kasım 12

Başınıza 19 Mayıs'taki Kadar Su Düşsün


Işın Çelebi birşey demiş, Fenerbahçe resmi sitesinden cevap verirken 19 Mayıs 2007'de yaşanan olaylardan bahsetmiş.

Fenerbahçe 2 maç ceza almış, Haldun Üstünel, 19 Mayıs 2007'de verilen cezadan bahsetmiş.

Facebook'ta, taraftar forumlarında Fenerbahçe taraftarı o maçta yaşananları hatırlatmış.

Uzun uzun o günü yazmak istemiyorum. Ama o gün yaşanan olaylar bu tarz sidik yarışlarına alet edilmesin. O günkü olaylar çok farklıydı. Doğruydu veya yanlıştı. Bana göre doğruydu ya neyse. Sonuçta o maç hiç bir maçla kıyaslanmayı hak etmiyor.

Galatasaray taraftarı, Galatasaray tribünleri, 2000'den beri can çekişiyor. Ben de tam o yıllar içerisinde tribünde olmaya başladım. Kötü günleri çok gördüm. Galatasaray taraftarına yakışmayacak çok şeyin yapıldığını gördüm. Ama 19 Mayıs onlardan biri değildir. 19 Mayıs, Galatasaray taraftarıyla gurur duyduğum günlerden biridir. Zaten o gün yaşanan birlik ve beraberliği yaşamışlığımız çok azdır.

Uzun uzun yazmak istemiyorum. Gerekirse sonra yazarız. Yalnız şu bilinsin. O gün yapılanlar sadece Fenerbahçe maçı kazanılsın diye yapılanlardan ibaret değildi. Maçtan öte birçok şeye, birçok kişiye duyulan tepkinin, 7 senelik birikimin dışavurumudur. İyi ki olmuştur.

O gün kimse verilecek cezayı önemsemedi Yapılan bir tezahürat vardı: "10 maç vermeyenin anasını....."

Ve bir de dip not. O kadar olaya ve taşkınlığa rağmen, Fenerbahçe taraftarı Sami Yen'e normal derbilerden daha rahat, daha olaysız bir şekilde gelip gitmiştir.

Dediğim gibi o günü sidik yarışına dönüştürmesin kimse. Ne Galatasaraylılar o gün 5 maç verildi desin, ne Fenerbahçeliler Sami Yen'de de oldu desin. O gün farklıdır. O gün başkadır.

4 yorum:

enis dedi ki...

galatasaray taraftarıyla gurur duydugun günlerden biri mi? sasılacak sey inanın bu tarz bi olayla gurur duyması.. o günkü tepki her kime idi ise o tepkiyi göstermenin yolu kesinlikle triünler değildi..kim ne derse desin o gün yaşananlar bu tarz olayların en üst noktasıdır, vandalizmdir ve herkes bu olayları hatırlatacaktır basına bişey geldiği zaman ve hatırlatmalıdır da..

Adsız dedi ki...

Evet, diğerleriyle karşılaştırmamak lazım. O gün yapılanlar bazı büyük abilerin desteklediği, altında bir ton perde arkası şey olan organize işlerdi. Bence de farklı.

Efsaneleştirmek ise ilginç.

umutation! dedi ki...

polise kendimizi ezdirmememiz bile takdire şayandı...

öyle bi maçı gördüğüm için mutluyum. tekrarı nasip olmaz heralde...

kutay dedi ki...

@umutation
öyle bir maçı gördüğüm, yaşadığım ve hissedebildiğim için çok mutluyum ben de.
tekrarı değil sami yen'de türkiye'nin hiç bir stadında kolay kolay olmaz.