Pazar, Mayıs 17

Kasımpaşa Geri Döndü


İşim nedeniyle özellikle yılbaşından beri bu ligi çok yakından takip ediyorum. Devre arasında Kasımpaşa ligde liderdi. Karşıyaka üçüncüydü. O sıralar Karşıyaka tribünleri çok inanmış bir halet-i ruhiye içindeydi. O gece bu sene mottosu çok dokunaklıydı. Son dakikalarda gelen goller, genç kadro, Reha Kapsal hepsi birleşince Süper Lig için gelecek takım ya doğrudan ya Play-Off'tan, KSK diyorduk.

Paşa ise ikinci yarıda üst üste 5 mağlubiyet aldı. Teknik direktör Uğur Tütüneker istifa etti. Serbest düşüşe geçen takım ilk 6'dan bile düşer diyenlerle karşılaşıyordu. Sonra Paşa toparlandı, Karşıyaka düşüşe geçti ve bu iki takım Play-Off finalinde karşılaştı.

Maça bakalım önce. Karşıyaka lige çıksa bile rahat çıkamaz demiştim. Karşıyaka'nın ruhuna işlemiş stresle yaşamak. İkinci dakikada gelen golün ardından ikinciyi atmak Karşıyaka'nın yapacaği iş değildi. Karşısında değil Kasımpaşa, Çatladıkapıspor olsa yine 2.yi atmazdı. Atamazdı demiyorum, atmazdı diyorum.

Aslında Karşıyakalı futbolculara bakınca gayet iyi oynadılar. Ferhat golünü attı. Aydın,Fuat ve Ahmetler çok sağlam, Zafer çok etkiliydi. Taha harika oynadı. Paşa ise ilk yarıda Yekta ile ayakta kalmaya çalıştı. İkinci yarı oyuna ağırlığını koyan isim Erhan Küçük oldu. Seneye Sivasspor'a gideceği söyleniyor. Aslında ona yakışan takım egoist Gökhan ve yeteneksiz Umut'un kadroda olduğu Trabzonspor. Zaten memleket takımı. Yeni bir Hami Mandıralı olabilir. Önce beraberliği getirdi Erhan. Sonra bir gol attırdı. Altay maçında da muhteşem bir gol atmıştı. Kariyerinde 4 Play-Off maçı oynadı 5 gol attı. İki kere takımını en üst lige taşıdı.

Karşıyaka bu sene bu lige çıkamadıysa kesinlikle forvetsizlikten çıkamadı. En golcü iki oyuncusu orta sahada oynayan Cihan ve sol açık Ferhat. Play-Off'tan önce oluşan hava devre arasında oluşsaydı, bir forvet alsaydı şu an bu takım çok başka yerde olurdu. Gerçi "ben transfer istemiyorum, topçularıma güveniyorum, Messi gelse almam." diyen Kapsal'da biraz düşünmeli. Gerçi düşecek gözüyle bakılan bir takımı aldı nerelere getirdi. Kapsal'a kötü bir şey demek de istemiyorum o nedenle. Zaten şu gün şapkasını önüne koyması gereken Karşıyaka tribünüdür.

İlk paragrafta dediğim inanmışlık devre arasında beni bile etkilemişti. "Çıksın çocuklar." dedim defalarca. Özgür için dediler, o gece dediler, dediler de dediler. Bu takımı aldılar Play-Off'a getirdiler. Ama cuma günü ve bu gece tam bir hayalkırıklığı. Ben bile nerdeyse gideyim destekleyim Karşıyaka'yı diyecek noktaya geldim. Türkiye'nin yüzde 90'ı Karşıyaka'yı istiyordu zaten. Ama bugün tribündeki seyirci sayısı 7.000'de kaldı.

Koca ilçenin nüfusu 1.5 milyon, gelen taraftar 7.000. Gelenler iyi bağırdı, hiç lafım yok. Destek çok iyidi. Ama bu mu yani? Hani o gece bu geceydi. 13 senedir beklenen bu geceyi sadece 7.000 kişi mi istemişti? Ankara falan, iş-güç demeye de gerek yok. Türkiye'de üniversite okuyan onbinlerce Karşıyakalı yok mu? Nerede bu arkadaşlar?

Kasımpaşa ise toplasan 2.000 kişi belki. E zaten, semtin nüfüsü ne kadar? Herhalde kadınlar ve çocuklar şu an semti bekliyordur. Geri kalan herkes Ankara'dadır. Demek ki Kasımpaşa daha çok istemiş. İstanbul-Anadolu çekişmesi yaratıp, "onların sayısı daha fazla yoksa biz daha bağlıyız takımıımza" diyenlerin Kasımpaşa'ya bir şey demesi tutarsızlık olur. Ama yine de şu yazının üstüne KSK tribünü resmi konur. Gelenlere birşey demiyorum ama hakkı bu değildi.

Sözün özü. Bu 3 günlük turnuvada sahada ve tribünde en çok hakeden takım kazandı. Kim elense yazık olacaktı, Karşıyaka'ya yazık oldu, inşallah seneye yükselirler. Zaten bu sene lige çıkmış olmasa da sezonun takımıdır. Lige renk katan takım oldu. Zoru başardılar, son noktaya kadar geldiler. Yıllardır paralar saçıldı ve aralık ayında ligden kopuldu. Bu sefer para yoktu ama mayıs ayının sonunda heyecanı yaşadılar. Bu bir adım oldu, seneye en güçlü aday Karşıyaka'dır.

Bir de "İzmir'den takım gelsin" diyenler var. Neden diye sorunca deplasmanı güzel olur diyorlar. Sorsan 3 kere deplasmana gitmemişlerdir ama sanırsın ki her maça giderler. Hadi onu da geçtim, yahu Kasımpaşa İstanbul'un göbeğinde, daha kolay deplasman mı var? Türkiye'nin 80 vilayetinin İzmir'den takım istemesini anlarım da, İstanbul'dakiler niye bu kadar istiyor anlamadım. 1921 yılında kurulan takımı İBB ile bir tutanlar var ki bu da büyük ayıp olur. CHP-AKP olayını Paşa-Yaka üzerine taşıyan her iki kesime de yazıklar olsun diyorum. Paşa'yı, Fenerbahçe ilişikisinden dolayı çok sevmem aslında ama çıkmasına da sevindim bu nedenlerle. Tebrikler.

Hiç yorum yok: