Cumartesi, Ağustos 15

Derbi Hasretim


12 Aralık 2004 tarihi önemli benim için. Ali Sami Yen'de izlediğim ilk Galatasaray -Fenerbahçe futbol maçı. Necati Ateş atıyor 1-0 kazanıyoruz. Güzel bir gün, güzel bir anı. Ayrıntıları daha önce yazmıştım: http://pivotsantrfor.blogspot.com/2009/04/mac-gunu-3.html

Aradan 4.5 sene geçti. 56 ay geçti. Haftasını, gününü siz hesaplayın. Arada geçen sürede 5 futbol, 8 erkek basket, 3 bayan basket, 1 erkek voleybol, 1 bayan voleybol, 1 genç bayanlar basket olmak üzere 3 ayrı şubede 19 Galatasaray -Fenerbahçe maçına gitmişim. Nerdeyse 3 ayda bir. 1 sene İstanbul dışında yaşamışım, 6 ayda askerlik desen. 3 senede 19 maç. Senede 6 maç nerdeyse.

Ali Sami Yen, Saraçoğlu, Ahmet Cömert, Ayhan Şahenk, Abdi İpekçi, Caferağa, Burhan Felek.. Gezmediğim yer kalmamış. O 19 maçtan sadece 2 tanesini kazanabilmiş Galatasaray. Biri 2006 yılında Sami Yen'de oynanan kupa maçı. 3-2 yendik ama elendik. Diğeri Hasan Kabze'nin Beşiktaş'a attığı golden 2 gün önce oynanan Play-OFF erkek basketbol maçı. Onda ise devre arası olmadan emniyet güçleri tarafından salondan çıkarılıyoruz. Galibiyet sevincini yerinde yaşamak nasip olmuyor yani.

2004 yılında üniversite 2.sınıftayım. Geçen sürede, okuldan mezun oldum, askere gittim, işe başladım. Saçlarım kısaldı, döküldü, göbeğim çıktı. Biraz daha duygu sömürüsü yapalım. O gün doğan çocuklar nerdeyse okula başlayacak.

O nedenle bu sezondan istediğim şeylerden biridir bir Fenerbahçe galibiyeti. İlerleyen günlerde "Fenerbahçe'yi yenelim" mealinde yazılar yazdığım zaman "Galatasaray'ın hedefi Avrupa'dır, yüksektir" benzeri şeyler demeyin diye yazıyorum. Bu yazıyı dikkate alın. Duygusallığımı mazur görün. Çünkü en nihayetinde ben de sokakta, mahallede büyüyen, pazartesi sendromunu alınan skorlara göre arttıran veya azaltan, Real Madridli, Barcelonalı, Liverpoollu'dan çok Fenerbahçeli insanı tanıyan bir Türk genciyim. Ve stadyumda, salonda yaşanan her galibiyetin daha değerli olduğunu düşünüyorum.
***
Not: Bu sezon çeyrek finalden aşağısı kesmez beni o da ayrı konudur. Saat gece 2 oldu, mantık beklemeyin, duygusallığım için anlayış gösterin.

2 yorum:

ceyhun agaoglu dedi ki...

benim anlamadigim koskoca kutay nasil 2004te ilk derbi macina gitmis? Cok gec diil mi be :)

kutay dedi ki...

abi koskoca kutay diyorsun da, o koskoca kutay lisede değil maç bileti almak, halı sahaya para bulmakta zorlanıyordu. berker, bora falan şahidimdir...)
***
devir değişti artık kapalıda kombine var. bak bunu hatırladım şimdi gece gece, içmek için bir neden daha,
***
bu arada millet körfezing yapıyor biz burda bloggerlık o da ayrı bir konu...)