Cumartesi, Ekim 24

Yarın Maç Ne Olur?


Aslında soru yanlış. Maçtan sonra ne olur diye sormak lazım. Çünkü şimdi teknik-taktik analiz yapmayacağım. Onu gittiğim maçlarda yapıyorum zaten. Futbolu hayatımın yüzde 90'ını soksam da o teknik-taktik konusuna ısınamadım bir türlü. FM oynamama nedenlerimden biri bu.
Ben şimdi tamamen kişisel olarak bir yazı yazacağım. Yarınki maçtan ne sonuç çıkarsa iki camia nasıl etkilenir diye bir tahmin sadece:

9 senedir yenemiyoruz.
Yarın yenemezsek 10 olacak.
Hayatım Fenerbahçe mağlubiyetleri ile geçti. Kanıksadım artık.
O nedenle deprem etkisi yaratmıyor. Deprem sık olan birşey değil. O nedenle depremle yaşamayı öğrenemedik hala ama Fenerbahçe mağlubiyetleri ile yaşamayı 1991'den beri öğreniyorum.
Fark yemekten mi korkacağım?
Ona da alıştım.
Sami Yen'de 4-0'ı da gördüm, 6 Kasım'ı da.
4 yersek ne olurmuş. Ne olacak, geçip gideriz. Geçen senede 4 yedik.
7 fark olmadıktan sonra koymaz artık.
Ama
Oldu da yendik
Hele böyle sinsi bir atakla, serseri bir topla.
Atıyorum mesela son dakikada
Sabri'nin ortasına yükselen Servet mesela.
Ya da boşver hepsini.
Dakika 56 Baros atısın.
1-0 yendik diyelim.
İşte o zaman çok şey değişir.
Gerçi biz de değişen pek şey olmaz.
1 hafta eğleniriz. Hayatımızdaki bütün sorunları erteleriz. Haftaya Sivasspor yener aklımız başımıza gelir.
Hep öyle olur zaten.
Fener'i 5-1 yeneriz üç gün sonra Sami Yen'de Gençlerbirliği yener bizi.
Necati atar, 1 hafta sonra Denizli'de takılırız.
Biz de durum bu.
Ama suyun öte tarafında hiç öyle değil.
Özellikle son senelerde;
şampiyonluk kaybedilen her sezonu
Galatasaray galibiyetleri kurtardı orada.
"Şampiyon olamadık ama Galatasaray'ı yendik"
"Denizli'de şampiyonluğu verdik, ama Kadıköy'de 4 attık"
Ligde 4.olduk ama Kadıköy'de 4 attık."
İşte bir gün yeneceğiz.
Belki o gece bu sene
İşte o zaman rakibimizin varlık nedeni ortadan kalkacak.
Tamam varlık nedeni demeyelim
Ama tutunacak en önemli dalı kırılacak.
Sene sonu yaşanacak olası başarısızlıkta
Sezon değerlendirmesinde,
Artı hanesinde bir şey yazmayacak.
Belki de ters tepebilir.
Galatasaray galibiyeti yok mecbur şampiyon olmalıyız
Düşüncesine kapılabilir futbolcular ve teknik heyet.
Ama şu bir gerçek
Yarın biz yenilirsek hiç bir şey değişmeyecek, istatistik kısmına artı1 yazılacak
Fakat yenersek
İşte o zaman çok şey değişecek.

1 yorum:

Coskun Celik dedi ki...

Kutay yensek de değişmezdi herhalde. Nasıl kanıksadıysan yenilgileri, birşeylerin değişmesi için Fenerbahçe'yi bir kez değil birkaç kez arka arkaya yenmen lazım Kadıköy'de.