Çarşamba, Ekim 7

Biri düzeltsin

İnsanın sevmemesine hatta nefret etmesine rağmen ısrarla okuduğu, belki de yine ne saçmalamış diye okuduğu yazarlar vardır. Hıncal Uluç o kategoride benim için. Rijkaard geldiği günden beri sallıyordu hocaya, e düşmez kalkmaz bir Allah, Galatasaray illa ki yenilecek, yorulacak, puan kaybedecek... İş ben demiştim'e geldi. Kesinlikle ciddiye almamak lazım bu adamı, ama nefret eden benim bile okuyup sinirlendiğim yerde ciddiye alan yüzbinler hatta milyonlar olacaktır.
***
Salı ve çarşamba günleri Fotomaç'ta Bülent Can ile yaptığı röportajlar malum. İki günde de ağırlıklı konu Galatasaray'ın Ankaragücü mağlubiyetiydi. Bugün Rijkaard'ın 90 dakikada 90 yanlışını bulurum diyor Hıncal Uluç. Bulur ya da bulmaz o ayrı konu, doğrular yanlışlar subjektiftir. Ama hocaya bir paragraf dolusu kini kusmanın sebebi olarak Elano'nun yerine Mehmet Topal'ın oyuna girmesini söylüyor. Ve başlıyor giydirmeye, yok efendim korkakmış, Elano bugünler için transfer edilmemiş miymiş, Galatasaray'ın mucizeye ihtiyacı varken o mucizeyi yaratacak tek adamı oyundan almak olur muymuş, 0-0'a razı imiş vesaire gibi klasik Hıncal eleştirileri. İyi de be mübarek, oyuna Mehmet Topal girmedi ki, Kewell girdi. Elano'nun yerine Kewell girdi oyuna. Peki Bülent Can bunu niye düzeltmez? 90 Dakika'da da salak saçma yorumlar yapardı binbir yanlışla dolu, Haşmet Babaoğlu düzeltmezdi. Yok o öyle değil demezdi. Bilirdi halbuki doğrusunu... Neyse serde az da olsa arşivcilik olduğundan, Fenerbahçe'nin 2008'de Avrupa'da başarıyla ilerlerken Hıncal Uluç'un krizlere girdiği günlerden bir paragrafı koyalım da buraya bu blogu okuyan birkaç iyi adam bari ciddiye almayıversin...
***
"Çeyrek final kuraları çekilirken "İngiliz takımları önünde Fenerbahçe'nin turu geçme şansı diğerlerine göre daha kolay olur" demiştim. Bu İngiliz rakipleri önünde de en cazip olanı Chelsea demiştim. Neden? 1- İngiliz futbolu bize daha çok uyar. Bizim oynadığımız ağır aksak futbolu onlar da aşağı yukarı aynı şekilde oynuyorlar. Avrupa futbolu gibi mekanik bir fiziksel güce, kora kor mücadeleye ve bunun üstüne futbolun yıldızlarını koymaya dayalı futbol oynamıyorlar..."
***
Demek ki neymiş, ciddiye almamak lazımmış...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

abi cok güldüm yau.. nasıl oluyorda en cok satan futbol gazetelerinden biri bu adama koskoca bir sayfasını ayırabiliyor.. aslında bu sacma bir soru oldu farkındayım.. şimdi hıncal ulucun yazılarını okuyup rijkaard da teknik direktör mü bea yaptıgı değişiklige bak diyen milyonlarca galatasaray taraftarı vardır..